S prjatlicami smo se pogovarjale kam naprej in kaj si želimo postati in me je vse skupaj malo presenetilo, da sem doma pred spanjem v svojih mislih filozofirala še dolgo v noč.
Ena bo šla recimo na kemijsko, ampak v šoli ima kemijo tri in nikoli se mi ni zdelo, da bi jo to zanimalo, saj se ukvarja z drugimi stvarmi, ampak so ji starši rekli, da je dobra plača.
Ena gre na gimnazijo, ker ne ve kaj bi počela, ampak je hotla it na frizersko, skos nam dela kitke in tko, ampak so ji doma rekli, da so frizerke necenjene.
In potem sem se začela spraševati kje je fora, da si zdravnik, če tega ne maraš in hočeš imet nek druzbeni status?
Ali da si vzgojiteljica pa ne maraš otrok? Veterinar, ki ne mara živali?
Ali da so nekateri učitelji v šolah do nas obnašajo kot da smo čiste nule in nikoli ne bomo ničesar dosegli.
Zakaj si potem to izbereš? Ima to kakšen smisel?
Sestra od sosolke se je vpisala na faks za agronomijo, ker je na biologijo zaradi pomanjkanja točk niso vzeli.
Zdaj sem čisto zmedena.
• Uredništvo
Uredništvo
Dragi uporabnik / draga uporabnica.
Ker z dnem 1. 3. 2022 odpiramo novo spletišče To sem jaz, te obveščamo, da v kolikor danes ne boš prejel/a odgovora s strani svetovalca, bo tvoj odgovor objavljen na novem spletišču.
Prosim če si za lažje iskanje tvojega odgovora v novem spletišču v ta namen shraniš naziv uporabniškega imena oz. / ali ime vprašanja.
Lepo te pozdravljamo iz uredništva.
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Super, da razmišljaš v tej smeri. Res je včasih malce zmede glede izbire poklica.
Na slednje vpliva velikokrat troje:
- Eno je, kaj nam sploh ponujajo fakultete, katere smeri in koliko prostih mest imajo za vpis. Le-to določa povpraševanje trga po določenem poklicu.
- Drugo je to, da nam starši sugerirajo nekaj, kar se njim zdi, da bi bila najboljša možnost za zaposlitev. Tega jim ne moremo zameriti, saj resnično želijo, da smo priskrbljeni in samostojni.
- Tretje pa je tvoja želja. Jaz zmeraj stremim k temu, da če si nekaj zares želiš, potem boš našla zaposlitev, tako ali drugače. Torej ali pri nekem podjetju ali pa nenazadnje sama ustvariš podjetje.
Pri izbiri svoje poti, naj te spremlja ta misel - kaj bi počela, če bi imela dovolj denarja, a bi kljub temu želela početi nekaj, kar te z veseljem “vrže” zjutraj iz postelje.
Veliko veselja pri izbiri svoje poti ti želim. Kakorkoli se boš odločila, bo prav. Tudi, če si kasneje premisliš, te je tista odločitev pripeljala do nečesa drugega, še bolj tvojega.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike