Zdravo, obiskujem 4. letnik gimnazije in res res res nimam pojma kam naprej. To me zelo obremenjuje. Ne najdem nic kaj bi me veselilo. Nimam hobjev ali kakrsnekoli druge stvari v kateri bi bil dober. Na koncu bom verjetno takoalitako izbral ekonomijo ali pravo, saj je to najbol splosno a se mi vseeno zdi da to ni zame ker me niti malo ne zanima. Edino kar me se privlaci je psihologija, samo nimam dovolj dobrih ocen za vpis in tudi nisem preprican ce me to samo zanima in ali ce se mi res da celo zivljenje s tem ukvarjati. Drug problem je se ker bi rad zamenjal okolje in zacel znova. Moj prijatelj s katerim sma se prvotno pogovarjala za ljubljano bo odsel v tujino. Jaz v ljubljano sam definitivno ne bom sel. Rad bi sel se vsaj z eno osebo. Ce bi mi starsi pustili bi takoj sel s tem prijateljem v tujino, samo jih ne upam niti vprasat, ker menijo da je ta prijatelj slab vpliv. Kako mi bodo pustili iti v tujino  z njim, ce se mi se vcasih ne pustijo niti druziti z njim. Pomoc rabim pri tem kako starse prepricati za tujino in se vecjo pomoc pa pri izbiri fakultete saj sem zaradi tega zelo zgubljen.
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Si pred pomembno življenjsko odločitvijo, a ni tako dokončna in usodna, kot se ti zdi. Močno ti odsvetujem, da izbereš študij, ki te ne zanima. Težko boš uspešen, pa tudi, če boš, ne boš zadovoljen kasneje pri delu.
Če te zanima psihologija in ne boš zbral dovolj točk za vpis - kaj pa sorodni študijski programi, ki prav tako usposabljajo za delo z ljudmi? Npr. socialno delo, biopsihologija, pedagogika, socialna pedagogika? Poglej si predmetnike, izberi si tri "favorite" za informativna dneva ...
Tudi, če se ne boš odločil prav, lahko študij enkrat zamenjaš in se ponovno redno vpišeš - nimaš pa na novem študiju pravice do ponavljanja in do absolventskega leta. Bolonjski sistem študija (3 + 2) omogoča tudi prehode po 1. stopnji - diplomiraš lahko na eni smeri, potem pa se vpišeš na magisterij (2. stopnjo) nekam drugam ...
Glede odhoda v tujino pa menim, da nimaš česa izgubiti, če vprašaš starše. Bi ti pa povedala, da razlog, da bi bil skupaj s prijateljem, ni pravi motiv za izbiro fakultete. Na študijska leta poglej tudi z vidika, da bo to obdobje, ko boš spoznal ogromno novih, zanimivih ljudi, sklepal prijateljstva in znanstva ... z dotičnim prijateljem bosta ohranila stik oz. odnos, če bosta želela - ne glede na to, kje bo kdo od vaju študiral.
Vzemi si čas za brskanje po spletnih straneh fakultet, izkoristi vse tri termine na informativnih dnevih, razmišljaj o svojih interesih in močnih področjih, pa ne samo na ravni šolskih predmetov.
Želim ti pravo odločitev in čudovita študentska leta.
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja