Pozdravljeni. Ze vec let imam tezave in zdaj zbiram pogum za si pomagat. V bistvu niti ne vem kaj tocno je narobe, vem le, da se ne pocutim dobro in sem ze leta zalostna, imam veliko slabih stvari v zivljenju in mislim, da sem v depresiji in da potrebujem pomoc. Sem tudi zelo zelo osamljena, saj nikomur ni mar zame, se starsem ne, prijateljev pa tudi nimam. Nabira se mi in imam obdobja, ko mi ni do nicesar, nimam niti malo volje za zivljenje.
No, zanima me kam naj grem po pomoc? Kdo mi bo rekel zanesljivo, da sem ali nisem v depresiji? Bojim se namrec, da kaj pa ce v resnici nisem depresivna in mi dajo tablete pa mi to unici zdravje? Skratka bojim se, ker ne vem tocno oz niti priblizno kako potekajo te stvari, kje dobim zanesljivo diagnozo in na kaksen nacin, kako poteka zdravljenje itd. Imam pa 19 let.
• Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Draga GL.
Ukvarjaš se z vprašanji o duševnem zdravju in opažaš, da se počutiš slabo. Kljub težkim občutkom si motivirana za to, da bi se počutila boljše.
Najbolje bo, da obiščeš osebnega zdravnika in mu poveš, kaj doživljaš. Prosi ga za napotnico za psihiatra, ki te bo pregledal in po potrebi poslal na kliničnopishološki pregled, ki bo potrdil ali ovrgel depresijo. Psihiter bo tudi načrtoval ustrezno zdravljenje, če je potrebno, tudi z uporabo medikamentozne terapije (tablet). Najbolje bi bilo, da o svojih težavah tudi zaupaš staršem in če imate to možnost, da se vključiš v proces psihoterapije, ki ti bo pomagal odkriti globlje vzoroke za tvoje počutje. Psihoterapevtsko pomoč lahko dobiš tudi v okviru javnega zdravstva, a so čakalne vrste pogosto dolge. Je pa zelo pomembno, da se čim prej aktiviraš in obrneš na javni zdravstveni sistem, kot je opisano zgoraj.
Želim ti vso srečo in te lepo pozdravljam.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja