Pozdravljeni, zadnje čase opažam veliko spremembo v mojem vedenju in samem reagiranju na situacije. V mnogih neprijetnih situacij se odzovem čisto drugače kot vem da je prav in s svojo jezo škodujem drugim in sebi. Zanima me, s kom bi se lahko o tem bolj podrobno pogovorila in bi mi znal svetovat, kako rešiti ta problem in zakaj sploh obstaja.
Lep pozdrav
Uredništvo
Katja Frelih

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena »L«,
sem vesela, da si zbrala pogum in se s svojim vprašanjem, izzivom obrnila na nas.
Pišeš, da v zadnjem času opažaš veliko spremembo v svojem vedenju in odzivu na situacije. Pišeš tudi, da se v neprijetnih situacijah odzoveš čisto drugače kot veš da je prav in s tem škoduješ sebi in drugim.
V celotni situaciji je pohvalno, da si pri sebi opazila spremembo v svojem vedenju in da želiš nekaj narediti. Večkrat ljudje vidimo druge in mislimo, da se morajo spremeniti drugi.
Morda najprej razmisliš pri sebi od kdaj naprej opažaš spremembo v vedenju, se je kaj spremenilo, zgodilo v tvojem življenju (morda v odnosih s straši, s prijatelji, dogajanje v šoli….). Včasih posamezni dogodki, ki se nam zgodijo, lahko vplivajo tudi na naše vedenje, funkcioniranje.
Zanima te s kom bi se lahko bolj podrobno o tem pogovorila.
Če imaš s starši dober odnos in če misliš, da bi z njimi lahko govorila o tem, morda najprej govoriš z njimi in potem skupaj poiščete institucije, na katere bi se lahko obrnila.
Sicer se lahko obrneš na svetovalno delavko, ki jo imate v šoli in ji zaupaš svoje izzive, opažanja. Ona te potem po potrebi lahko usmeri naprej.
Za bolj poglobljeno razumevanje tvojega opisa bi bila morda najbolj primerna psihoterapija, kjer skupaj s psihoterapevtom lahko raziščeš vzroke tvojega reagiranja in delata na učenju novih, drugačnih vedenj in odzivov.
Morda bi bilo smiselno, da napišeš s katere regije Slovenije prihajaš in skušava potem poiskati konkretne možne institucije v tvoji bližini, na katere se boš lahko obrnila.
Želim ti vse dobro in veliko poguma in uspeha pri soočanju s svojimi izzivi.
Lepo te pozdravljam.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka