Sem v 8 razredu in ne vem kam bi se upisala naprej pri razrednih urah se pogovarjamo o tem a vsakič, ko nekoga uprašam rečejo, da izberem nekaj kar me zanima oz. v čemer sem dobra a vse predmeti, ki jih imamo v šoli mi gredo približno enko dobro 4 in 5 a nobeden od njih me ne navdušuje ali zares zanima ali pa tega sama ne moram odkriti. Ljudje me veš čas sprašujejo kam sem bom upisala in zaradi česar sem pod pririskom kaj bom delala v življenju.
Patricia
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem, da ti izbira srednje šole predstavlja velik izziv. Opišeš, da si uspešna pri večini predmetov, zato ti je težko izbrati smer, ki bi ti najbolj ustrezala. Verjamem, da je to vprašanje zate stresno, še posebej, ker se zdi, da nimaš področja, ki bi te posebej navduševalo. Naj te pomirim – s podobnimi dilemami se sooča veliko učencev in učenk. Današnji čas ponuja ogromno možnosti, kar odločitev pogosto še oteži. Kljub temu verjamem, da boš našla pravo pot zase.
Si se o tem že pogovorila s starši, prijatelji ali šolskimi strokovnimi delavci? Imaš kakšen hobij, ki ga res rada počneš in bi ga želela vključiti tudi v svojo poklicno pot? Kaj ti prinaša veselje in občutek uspeha? Ali pa morda veš, česa si zagotovo ne želiš početi?
Svetujem ti, da svoje občutke zaupaš šolski svetovalni službi ali osebi, ki ji zaupaš in te lahko usmeri ter podpre. Res je, da se čas odločitve bliža, a pred tabo je še celo šolsko leto – imaš dovolj časa, da raziščeš možnosti.
Si morda že rešila vprašalnik Kam in kako za otroke in mladostnike? Najdeš ga na tej povezavi: https://www.kaminkako.si/kudos#/
Priporočam tudi ogled spletne strani Mojaizbira, kjer so opisani vsi poklici, zahtevana znanja in srednje šole, ki jih moraš izbrati: https://www.mojaizbira.si/Razmisli, ali želiš že zdaj izbrati specifično smer ali si želiš pustiti več odprtih možnosti. Bi te bolj zanimala gimnazija ali srednja strokovna oziroma poklicna šola?
Prvi korak je, da raziščeš poklice, ki obstajajo, nato pa si odgovoriš na zgoraj zastavljena vprašanja ali se o njih pogovoriš z nekom, ki ti lahko pomaga. Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti z veseljem na voljo.
Srečno in lepo bodi!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike