ja mam en tak problemček in ta je da moja družina izvaja zelo velike pritiske glede srednjih šol na katero se mislim upisat in najvecja fora je da ne vem ker osebno zelo hocem it na predsolsko u kamnik sam so problem točke na primer moji starši pa želijo da bi šla na neko biotehnisko solo v šentjur al neke taga sam js se tam ne vidim sploh se ne predstaulam da bi js bla tm in pac skos me sam sprasujejo pa use in zde so zaceli si ze kr ene šole dobesedno namišlevat kam grem pa žlahti neke pravit in ja ful ne vem ampak predsem hočem da bi bla to moja odločitev
kaj mi svetujte ?
Na
Nadja
To je tvoja odločitev, ne pusti se, da bi se nekdo namesto tebe odločil kam greš naprej.
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če prav razumem, je problem v tem, da imajo starši drugačne predstave za tvoje nadaljnje šolanje, kot so tvoje želje. Nad tabo izvajajo pritisk in želijo, da se vpišeš v srednjo šolo, kamor se ti ne želiš vpisati. Tvoja prva želja je program Predšolske vzgoje v Kamniku. Vsekakor te spodbujam, da iščeš šolanje, ki te bo pritegnilo in te zanimalo. Tebe, ne tvoje starše. Misliš, da bi se jim lahko malo postavila po robu, da je to navsezadnje tvoja odločitev?
Omenila pa si, da bi tu utegnil biti problem tudi premajhno število točk. V tem primeru te vseeno spodbujam, da oddaš prijavo na srednjo šolo, ki je tvoja izbira. Po koncu prijav bo nekaj dni t. i. »prenosni rok«. Kaj to pomeni? Da boste lahko v tem času poklicali na izbrano srednjo šolo in vprašali, kakšne so tvoje približne možnosti, da si sprejeta na tisti program. Šola ti ne bo mogla podati čisto točne informacije, saj takrat še ne bodo imeli ocen iz 9. razreda. Lahko pa vam bodo povedali, kako ti kaže glede na ocene iz 7. in 8. razreda. V kolikor boš nekje zelo na repu vrste in bodo možnosti, da boš sprejeta, precej slabe, lahko svojo prijavo preneseš na drugo srednjo šolo.
Če so tvoji cilji težko dosegljivi, ker predvidevaš, da boš imela premajhno število točk, razmisli o opciji B. Pomembno pa je, da ti je tudi ta druga možnost vsaj nekoliko všeč. Ni treba, da je to biotehniška gimnazija.
Čez nekaj tednov bodo informativni dnevi. Izkoristi priložnost, da si ogledaš tiste programe, ki te najbolj zanimajo. Tam lahko povprašate tudi glede predvidene omejitve itd.
Želim ti veliko sreče z zaključevanjem 9. razreda in držim pesti, da boš sprejeta na želen program.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije