POzdravljeni!
Danes sem bila n informativnih dneh, sla sem obiskat srednjo zadravstveno solo v novem mestu in ma zanima kako lahko nadlajujem po uspešno končani srednji soli namrecc rada bi delala v labarotoriju zalim pa si najprej neke osnove zdravstva ce se slucajno premislim. Ce povzamem me zanima ali lahko po koncani srednji zdravstveni nadaljujem kakor koli za labarotorijskega tehnika?
lp in hvala za odgovor
• Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Živjo!
Če te zanima delo v laboratoriju, hkrati pa si želiš najprej dobiti širše osnove zdravstva, razmišljaš v zelo dobri smeri. Za delo laboratorijskega tehnika je pomembno, da imaš zaključeno srednjo strokovno izobrazbo s poklicno maturo ali splošno maturo.
Na tej šoli so za tvoj cilj posebej koristni smeri farmacevtski tehnik in kemijski tehnik. Ti dve smeri ti lahko podata močne osnove kemije, biologije, laboratorijskega dela, hkrati pa ohranjata stik z zdravstvom, v primeru, da bi si kasneje premislila.
Ko končaš srednjo strokovno šolo (v tej smeri) in opraviš maturo, si formalno usposobljena za delo laboratorijskega tehnika. V Sloveniji obstajajo delovna mesta, kjer zaposlujejo tehnike tudi s samo srednjo strokovno šolo. Zaposliš se lahko v industrijskih laboratorijih, kontrolnih laboratorijih, raziskovalnih ustanovah kot podpora ali nekaterih zdravstvenih laboratorijih. Vendar je v zdravstvenih laboratorijih konkurenca večja in imajo pogosto prednost kandidati z višjo ali visoko izobrazbo.
To pomeni, da mladi v tej smeri, po srednji strokovni šoli, pogosto nadaljujejo študij (npr. Zdravstvena fakulteta, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Fakulteta za farmacijo, Biotehniška fakulteta), saj imajo z višjo ali visoko izobrazbo več možnosti zaposlitve, tudi višjo plačo, možnost lažjega napredovanja in opravljanja zahtevnejših nalog.
Tvoja izbira srednje šole, kot si jo omenila zgoraj, te torej ne zapre v eno samo pot. Ustvari ti lahko dobro izhodišče tako za delo v laboratoriju, kot da široko osnovo, da se lahko kasneje odločiš tudi za druge smeri v zdravstvu.
Zelo dobro je, da že zdaj razmišljaš tako dolgoročno. Če imaš še kakšno vprašanje, se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja