Imam problem, nevem kako izgledam v resnici. Ko se gledam v ogledalo sem si še kar všeč in sem srečna s tem kako izgledam ampak na zadnji kameri telefona sem grozna. Nevem ali samo nisem navajena sama nase ali sem res grozna. Ko se pogledam na zadnji kameri telefona se sprašujem ali me ljudje res vidijo lastno. Vprašala sem eno svojo prijateljico in je rekla da na posnetku ne izgledam ravno isto ampak nič ni narobe z mano,ampak jaz mislim da na tistem in večjih posnetkih posnetih z zadnjo kamero sploh ne izgledam kot jaz. Če me ljudje res vidijo take razumem zakaj me jih veliko ne mara. Šla sem na internet pogledat če kaj piše o tem kako grozno izgledam na zadnji kameri in kaj je vzrok za to, pisalo je da je to obrnjena slika tebe in da te bi naj ljudje zares videli takega kot si na sliki/posnetku zadnje kamere in da če se vidiš čudnega na njej je sami zato ker nisi navajen. Ampak jaz res upam da ne izgledam tako res res upam. To me muči že okoli 2 meseca sploh nevem kako v resnici izgledam in to je res grozen občutek. Rada bi izvedela kako se lahko vidim kakor me ostali ljudje vidijo.
• pe
personality
čist na kratko: ne ukvarjaj se toliko s svojim VIDEZOM, pa bo vse ok... videz ne odgovori niti na pol vprašanja "Kakšna sem?"
• Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Oglasila si se, ker imaš občutek zmedenosti – ne veš točno, kako izgledaš, saj se tvoja podoba v ogledalu razlikuje od tiste, ki jo posname tvoj telefon. To, kar doživljaš, ni nič čudnega ali redkega. Kar precej ljudi ima podobne občutke in podobne strahove, pa o tem ne spregovorijo pogosto. To, da se sprašuješ, kako v resnici izgledaš, je pomembna stiska in jo lahko poskusiva skupaj nekoliko podrobneje pogledati.
To, da izgledaš v ogledalu in na zadnji kameri telefona drugače, ima logično razlago. Ogledalo ti res kaže obrnjeno sliko. Vidiš sebe kot poznano različico, kot takšno, kot si se navajena. Tvoj obraz ima neko simetrijo in če ga obrneš, kar naredi kamera, se lahko tvoja podoba zdi »napačna«, čeprav ni. Zadnja kamera telefona pa ti realnost pokaže iz drugega zornega kota. Tvojemu obrazu obrne simetrijo in ker se tako nisi navajena gledati, se ti zdi, da to nisi ti. A to še ne pomeni, da si videti slabo, kot praviš, le navajena nisi te podobe.
Verjamem, da to v tebi vzbudi težke občutke in tudi tesnobo. To je popolnoma normalna reakcija, vendar verjamem, da so občutki precej neprijetni in z njimi se lahko spopadeš. Pogosteje se boš gledala na posnetkih zadnje kamere, bolj se boš nase navadila. Prav tako je pomembno tudi, da zaupaš mnenju ljudi, ki te imajo radi in jih poslušaš, npr. prijateljici, ki ti je povedala, da sicer ne izgledaš popolnoma enako, še vedno pa si to ti.  Ogledalo ti pokaže eno različico tebe, kamera pa drugo… Niso enake, a vse so ti. In ti si tudi tvoj nasmeh, tvoje oči, tvoj način govora – vse to te naredi lepo.
Upam da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko olajšala stisko. V kolikor pa imaš še kakšno vprašanje ali misel, pa jo lahko seveda deliš z mano in mi ponovno pišeš.
Vse dobro ti želim.
Ana Koščak, dipl. psih. (un)