Sem 21 let star študent in v tem leto sem skoraj potrojil spletne nakupe. A hkrati sem pa ugotovil da od kar sem nehal igrati igrce veliko več časa preživim v spletnih trgovinah. To vpliva tudi na moje počutje, saj tudi jamram kako inflacija draži vse skupaj in posledično tudi norim za popusti.
Zato bi prosil za 1 nasvet, čeprav vem da imajo v večini težave s tem ženske si vseeno želim tega rešit zato prosim za pomoč
Hvala
• Ra
Radio
Verjetno je eden izmed rešitev to da si določiš dan in uro ki jo boš zapravil za shopping na internetu vmes si pa delaš listek.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
Prvi korak k spremembi svojega vedenja si pravzaprav že naredil s tem, da si si priznal, da imaš s pretiranim spletnim nakupovanjem problem. Opažaš tudi, da to vpliva na tvoje počutje. Predvidevam, da se po nakupu počutiš slabo, ker se ne moreš kontrolirati in ker zapraviš denar, ki bi ga bilo mogoče bolj smiselno varčevati za kaj drugega? Vsekakor nisi edini (moški), ki ima s tem probleme. Predstavljam si, da je bilo spletno nakupovanje še toliko bolj mamljivo v času, ko ste predavanja spremljali online in je bilo enostavno in kratkočasno v tem času brskati po spletnih trgovinah za popusti. Svet v katerem živimo ti zagotovo ne pomaga pri tem, da bi kupoval bolj preudarno, skromno in zgolj če je res nujno. Podjetja veliko svojih sredstev vlagajo v to, da bi potrošniki kupovali še več in se za nakup odločili čim bolj impulzivno.
Zato je pomembno, da si okolje, v katerem se največ nahajaš, sam urediš tako, da se boš nepotrebnim nakupom lažje uprl. Čisto praktične rešitve so morda zmanjšanje limita na kreditni kartici, pa uvedba pravila, da moraš z nakupom počakati dan ali dva (da imaš čas, da se umiriš in premisliš ali to stvar res potrebuješ). Poskusi tudi čim manj časa preživeti na računalniku in ko si na računalniku, se poskusi posvetiti tisti stvari, ki jo moraš narediti. S posebnimi programi si lahko tudi omejiš čas, koliko minut na teden lahko preživiš na specifičnih spletnih straneh. Postavi si strogo mejo, koliko evrov na mesec lahko nameniš takšnim nakupom in je ne prestopi.
Na bolj psihološki ravni, pa ti lahko predlagam, da takrat, ko se pojavi potreba po nakupu, opazuješ in si zapišeš, od kod prihaja, zakaj je tako močna, zakaj je ta nakup pomemben zate (kaj bo spremenil?) in ali se za željo po nakupovanju skrivajo kakšni drugi občutki oziroma želje. Velikokrat nas reklame prepričajo, da bomo prav z nekim specifičnim izdelkom malo drugačni in naše življenje se bo malo izboljšalo. To je seveda v 99% zgolj iluzija. Nakupovanje sprosti dopanim, nevrotransmiter odgovoren za občutek nagrade. Zato je pomembno tudi, da čas, ki ga sicer porabiš za spletno nakupovanje, nadomestiš z neko drugo aktivnostjo, ki ti je prav tako v zadovoljstvo – recimo s športno aktivnostjo, druženjem s prijatelji, branjem, ustvarjanjem, kuhanjem...
Da premagaš takšno odvisnost, je pomemben čas, odločnost in potrpežljivost. Ne bodi preveč strog do sebe, če boš po nekaj tednih napredka zopet padel v stare vzorce. To se sicer ne zgodi vsem, je pa normalno. Pomembno je, da ne obupaš, da poskusiš znova in da se zavedaš, da se vsakič, ko se uspeš upreti odvečnemu nakupu, treniraš in da bo vsaka naslednja skušanjava malo lažja.
Če ti lahko še kako pomagam, si vedno dobrodošel, da se ponovno oglasiš.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, dipl. psihologinja