Pozdravljeni!
Imam težavo s svojo cimro. Že skoraj tri leta živim v študentskem domu. Ker ta dom ni posebaj zaželjen, sem zamenjala že več cimer. Dom je zasnovan tako, da si sobo deliš še z eno osebo, kuhinjo in kopalnico pa s celim nadstropjem. S to cimro si deliva sobo že več kot eno leto. V tem času se skoraj nič nisva pogovarjali, saj cimra večino časa, ko je v sobi, spi ali se uči, jaz pa imam tudi svoje opravke. Ker cimra počne kar nekaj stvari, ki me motijo, bi se rada o tem z njo pogovorila, a ne vem, kako naj sploh začnem ta pogovor. Ne želim namreč, da bi imela občutek, da ji samo težim. Rada bi predvsem postavila meje glede uporabe mojih stvari, pa tudi nekaj pravil glede zagotavljanja varnosti in čistoče v sobi.
Najbolj me moti nekaj, kar se je zgodilo že dvakrat (tolikokrat se je 100% zgodilo, morda še večkrat, pa niti ne vem): iz moje zaprte omare si je izposodila moj pribor. To me zelo moti, saj imam težave z anksioznostjo, ki se nanaša tudi na čistočo, zato imam svojo posodo in pribor, ki ga načeloma ne posojam. Sploh pribor je del seta, ki sem ga dobila za rojstni dan in ga tudi doma ni smel uporabljati nihče razen mene, razen v posebnih okoliščinah. Vem, da to zveni nerazumno, a mi je zelo neprijetno ob misli, da nekdo drug uporablja moje stvari brez mojega dovoljenja.
Še druge njene moteče navade, ki se pojavljajo vedno pogosteje:
- Eden od problemov, ki ga imava že od začetka je, da se ona rada uči ponoči in spi čez dan, jaz pa rada hodim zgodaj spat. To me sicer moti, a ji nimam namena nič reči glede tega, saj bi morala v tem primeru tudi jaz biti bolj pozorna kaj počnem, ko ona spi čez dan, to pa se mi ne da.
- nepravilno shranjuje hrano (npr. stvari, ki bi morale biti v hladilniku pusti kar na mizi, ne zapre vreč s hrano, pusti, da se hrana pokvari v hladiniku ...)
- ne pomiva posode in ne odnaša smeti; večkrat gre domov ne da bi pomila posodo ali izpraznila koš za smeti (jaz ga praznim, čeprav jaz svoje odpadke sproti odnesem v koš v kuhinji)
- ne vrača stvari, ki sem ji jih posodila (dvakrat si je izposodila nekaj manjšega in mi ni vrnila, enkrat je tudi porabila celo rolo mojega toaletnega papirja in me ni obvestila)
- pušča priprta okna tudi kadar je dlje časa odsotna (npr. čez vikend)
- sumim, da v sobi kadi, ko sem odsotna, čeprav kajenje v domu ni dovoljeno (ne moti me, če kadi na hodniku kot vsi drugi). Neprevidna je pri shranjevanju vžigalnika (pustila ga je na postelji).
- enkrat v petek ni zaklenila vrat in je bila soba ves vikend odklenjena
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Hvala, ker si z mano delila svojo situacijo in verjamem, da ni lahko živeti s cimro, s katero se redko pogovarjata, hkrati pa imata različne navade. Če sem prav razumela, imaš občutek, da s svojimi navadami ogroža tvojo varnost? Super se mi zdi, da si se s cimro pripravljena pogovoriti o stvareh, ki te motijo! Predvidevam pa, da ne veš, kako bi se z njo o  tem pogovorila, ne da bi zanetila konflikt oz. sprožila zamero. Tukaj bi ti rada rekla, da je pomembno, da izraziš, če ti je zaradi nečesa, kar počne nelagodno. Vsak ima svoje potrebe in pomembno je, da jih drugi spoštujejo.
Ker se do zdaj nista veliko pogovarjali, je mogoče tudi, da cimra sploh ne ve, da te določene stvari motijo. Si ji že prej kdaj omenila, ali nakazala, kaj te moti? Morda bi bilo dobro, da jo ob naslednji priložnosti prašaš, če bi se bila pripravljena pogovoriti o tem, kako si delita sobo in postavita nekaj pravil glede tega, da bosta lažje sobivali.
Kar se tiče uporabe tvojih stvari brez dovoljenja (pribor, wc papir itd.), je popolnoma razumljivo, da te to jezi. Brez dovoljenja drugih ne smemo jemati tujih stvari.  Spodbujam te, da ji jasno poveš, da pribora ne želiš deliti z drugimi (lahko ji tudi razložiš zakaj, da bo  bolje razumela), da ostale stvari pa ji z veseljem posodiš. Prosiš jo lahko, da jih po uporabi vrne. Kar se tiče vajinih različnih urnikov, je pomembno, da se prilagodita druga drugi. Če se ti ne želiš prilagati njej, se najverjetneje tudi ona tebi ne bo, ko npr. spiš. Poskusita se pogovoriti o tem, kako se lahko bolje uskladita in manj motita druga drugo.
Ob tem se mi zdi pomembno, da se vprašaš, ali morda nase prevzemaš preveč odgovornosti. Če cimra ne odnese svojim smeti ali ne pomije posode – ali je res to tvoja skrb (izjema bi bila seveda, če bi v koš odlaga pokvarljivo hrano in ga več tednov ne bi spraznila)? Poskusi razmisliti, zakaj te to tako moti, bremeni. Glede na to, da omenjaš anksioznost glede čistoče, ali je možno, da se zaradi tega osredotočaš na njene moteče navade? Spodbujam te, da ugotoviš, katere navade so res ključne za tvoje udobje in katere niso tvoja skrb. Kar se tiče varnosti (odprta okna, odklenjena vrata) pa je tvoja skrb popolnoma na mestu. Lahko ji poskusiš razložiti, da si želiš, da bi obe bolje skrbeli za varnost obeh, da ne bi prišlo do kakšnih težav (npr. poplavljena soba zaradi dežja, odtujene stvari). Zato je prav, da glede tega postavita jasna pravila.
Skratka, poskušaj se s cimro pogovoriti o tem, kar te moti. Vendar bodi pri tem mirna, ne kritiziraj oz. obtožuj. Pri svojih pa mejah bodi vseeno odločna (npr. glede pribora, varnosti). Predlagam, da ji poveš, kaj tebe moti pri njenem vedenju in kako se ob tem počutiš. Lahko ji predstaviš kakšne predloge, prosiš, če lahko kaj spremeni, njo vprašaš glede predlogov – torej, da najdeta neke skupne rešitve.
Ne moreva pa vedeti, kako se bo cimra odzvala. A pomembno je, da poskusiš, saj je pomembno, da se v prostoru, v katerem bivaš, dobro počutiš. S tem, ko boš to naslovila, ti bo lažje. Upam, da se pogovor dobro izide in držim pesti!
Lepo te pozdravljam.
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)
• ci
cimra
Pozdravljeni,
hvala za odgovor. Cimri sem morala nekaj omeniti že preden sem dobila vaš odgovor, saj se zgodil en pripetljaj, ki me je zelo razjezil (odprla je nov kozarec mojega namaza in ga polovico pojedla z žlico). Ko sem jo vprašala, če je to storila, je priznala in se mi opravičila ter mi povrnila del stroškov za ta namaz. Povedala mi je, da ji pomaga, če jo kdo opominja na pravilno vedenje in ji pove, če dela kaj motečega. Predlagala sem, da kakšen drug dan skupaj sestaviva pravila, ki veljajo v sobi, saj takrat ni bil primeren čas. Rekla sem ji tudi, da mi lahko ona pove, če jaz delam kaj motečega. Odločila sem se, da bom razmislila, kaj mi je pomembno in ob nekem primernejšem času začela bolj podroben pogovor o pravilih v sobi.
Ugotovila sem, da sem tudi jaz kriva za nastalo situacijo, ker ji nisem jasno povedala, ko je kaj naredila narobe. Predvidevala sem namreč, da so neke stvari samoumevne (npr. da si ne izposojaš stvari drugih) in da to počne iz nesramnosti, a so mi starši rekli, da morda drugi niso bili vzgojeni tako kot jaz in se jim takšno vedenje ne zdi problematično. Bom se v prihodnje bolj trudila, da jasneje povem, če me kaj moti.