Dober Dan,
Imam manjso težavo, že nekaj časa (2-3) mesece imam kar dosti težav z hrano. Pred nekaj meseci sem začela res premalo jesti okoli 100-500 kalorij na dan Ali manj mogoce kaksen dan malo več in težava je v tem da se ubistvu postala obsedena z kalorijami in nacrtovanjem kaj bom jedla, koliko kalorij ima ta stvar, koliko kalorij bom jutri pojedla in koliko danes itd.. Zdi se mi da sem v kritičnem stanju glede tega nemorem prav razložiti ampak se mi zdi da je to nekako mentalna bolezen kakor sem slisala in prebrala pac da si obseden z stetjem kalorij in hrano. 600 kalorij na dan mi je ŽE PREVEČ. Tudi podhranjena sem se mi zdi tehtam okoli 42-43 kg in visoka sem okoli 162 cm. Zgubila sem menstruacijo, celo večnost me zebe; mrzle roke imam; moji nohti so velikokrat obarvani modro- vijolično, kosti me bolijo ob bokih in se mi vidijo, vsi mi govorijo da sem zelo bleda v obraz itd. Ampak jaz se bojim zaceti jesti normalno ker mi moje misli in vse govori da se bom zredila in nevem kaj na storim ker si res zelim vec energije in spet zelim uzivati v hrani ki jo imam rada in biti srecna ker zdaj nisem in velikokrat se spopadam z panicnimi napadi ter znako depresije in nevem zakaj.... Moja mami je tudi zelo prestrasena zame in se ji dozdeva da premalo jem in zdi se mi da res ve da premalo jem in zato je velikokrat jezna in krici name in mi govori da bi me najraje dala k nekemu psihijatru Ali kaj podobnega kar me zelo potre in sem zalostna ampak vem da jo samo skrbi zame SAMO JAZ NEMOREM RES NEVEM KAKO SE NAJ POZDRAVIM IZ TE OBSESIJE Z HRANO IN VSEM RES NEMOREM NEHATI res nemorem....
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Motnje hranjenja so resne duševne bolezni, ki zahtevajo profesionalno obravnavo - kliničnega psihologa, dietetika in pogosto tudi pedopsihiatra. Več mesecev kot to stanje traja, bolj je škodljivo za tvoje telesno pa tudi duševno zdravje.
Lepo te prosim, pojdi do osebne zdravnice/zdravnika in ji povej za te težave. Ona ti bo dala napotnico za ustreznega strokovnjaka. Sama se boš zelo zelo težko rešila neustreznih, zate škodljivih misli in navad v zvezi s hrano, kalorijami in izgledom. Lepo prosim, pojdi po pomoč. Prosim mamo naj te odpelje na razgovor k tvoji pediatrnji, nato pa boste skupaj poiskali rešitve za naprej. Mamo zagotovo tudi skrbi zate. Prosi jo za podporo na ustrezen način.
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije