Zanima me, na kakšen način izveš, da je tvoj partner pripravljen in da si tudi ona tega želi. Če punco vprašam, bo mogoče izgledalo kot da jo silim v to. Prvega spolnega odnosa še nisva imela. Na kakšen način naj izvem ali ji je do tega zdaj, brez da bi moja ''želja'' vplivala na njeno odločitev?
Imam še eno vprašanje. Baje da lahko pri prvem spolnem odnosu pride pri ženski do krvavitve zaradi pretrganja tiste pregrade, ki označuje ali ima nedolžnost ali jo je že izgubila. Kaj naj v takšni situaciji naredima, ali moreva počakati in kaj narediti ali lahko nadaljujeva.
Hvala za vašo pomoč
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Razumem tvojo skrb – veliko mladih se znajde v podobni dilemi, ko si želijo biti spoštljivi do partnerke in hkrati ne vedo, kako preveriti, ali je tudi ona pripravljena. Najpomembnejše je, da se zavedata, da se prvi spolni odnos ne zgodi »sam od sebe«, ampak je rezultat zaupanja in iskrenega pogovora. Tvoja želja, da ne bi vplival na njeno odločitev, je zelo zrela in kaže, da ti je res mar za njeno počutje.
Pogovor o intimnosti ni pritisk, če je izpeljan nežno in brez pričakovanj. Veliko pomaga, če ji poveš, da ti je pomembno, da se oba počutita dobro, in da ni nobene naglice. Na primer: »Rad bi vedel, kako se ti počutiš glede najine bližine in spolnosti. Ničesar ne pričakujem, samo zanima me, kje si in želim si, da bi se lahko o tem iskreno pogovorila.« Tak način ji daje prostor, da pove svoje občutke, ne da bi se počutila kot da mora sprejeti neko odločitev zaradi tebe.
Poleg pogovora lahko opazuješ tudi, kako se odziva na nežnosti – ali se počuti sproščeno, ali sama išče bližino, ali se umika, ko postane bolj intimno. To so majhni signali, ki ti lahko pomagajo razumeti njen tempo. Seveda pa velja, da najbolj zrela in spoštljiva pot ostaja pogovor. Žal ni preprostega trika, s katerim bi lahko brez pogovora ugotovil, ali je tvoja partnerka pripravljena. Če boš ustvaril občutek varnosti in ji jasno pokazal, da je njen tempo zate popolnoma v redu, bo tudi sama lažje povedala, kdaj je pripravljena narediti naslednji korak.
Upam, da ti bo moje razmišljanje v pomoč.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije