Ali se oseba lahko pretvarja tudi za psihične težave? Kako veš, če nekdo fejka depresijo?
• k
k
zakaj bi se to kdorkoli pretvarjal tut ce pomen da vseeno rabi pomoc oz jo isce na tak nacin drugac pa ne stekam zakaj bi se zdrav clovek pretvarjal
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje vprašanje. Vsak posameznik lahko vsaj enkrat v življenju doživi eno izmed oblik psihičnih stisk. Vse stiske pa niso enake, poznamo zelo blage psihične težave ali skrbi, sledijo jim zmerne psihične težave, nato so težje in na koncu duševne motnje oz. duševne bolezni. Vsaka psihična stiska še ne pomeni duševne bolezni. V današnjem času doživlja mnogo mladostnikov občasna obdobja žalosti, negotovosti, osamljenosti, anksioznosti, dvoma vase, depresivnih stanj, a tudi precej radosti in pozitivnih razpoloženj. Vse te dileme lahko posamezniki dobro obvladajo, lahko pa vodijo tudi v težje psihične stiske. Večina mladih te stiske dobro prebrodi, saj so prehodne narave. Kadar so globlje, je potrebna tudi pomoč s strani strokovnjaka za duševno zdravje.
Omenjaš depresijo, ki je kompleksno stanje, za katerega so značilne spremembe v mišljenju, vedenju, razpoloženju in medosebnih odnosih. Pri depresiji gre za naslednje simptome: vsaj 2 tedna trajajoča žalost, potrtost, izguba volje, zanimanja za aktivnosti, ki te sicer veselijo, nespečnost/zaspanost, utrujenost, nemir, tesnoba, razdražljivost, občutki krivde, motnje koncentracije, spomina, kažejo se tudi na fizični ravni (bolečina v prsih, glavobol, težko dihanje, razbijanje srca, omotica, prebavne motnje…). Glede na obseg simptomov ločimo tri vrste depresij: blaga, zmerna in huda. Epizoda depresije se lahko pojavi enkrat ali pa se ponavlja.
Depresijo je težko hliniti in je stanje, ko posameznik potrebuje pomoč, če izraža več zgoraj navedenih simptomov.
V kolikor te zanima še kaj s tega področja, se kar oglasi na tem portalu.
Vse dobro želim,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij