zdravo
mene pa zanima kako naj se z fantom pogovorim o tem, da mislim da se nisem pripravljena imeti spolnega odnosa... skupaj sva slabo leto in sva se zadnic pogovarjala o tem ce bi zelela imeti spolni odnos. Rekla sem da mislim da za to se nisem pripravljena iin je rekel da razume ampak vseeno mislim, da si on to mocno zeli in da je bil z mojim odgovorom razocaran.
Nocem se siliti v to ampak me je strah da bi popustila pri svoji odlocitvi.
Kako naj vem gdaj bom res sigurna v to da si zelim imeti spolni odnos?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena, sarci.
Najprej hvala, da si osvetlila to zelo pomembno temo. Prvi spolni odnos mnogim predstavlja pomemben dogodek v življenju in pogosto se zgodi, da se eden izmed partnerjev počuti prej pripravljen nanj kot drugi. Razlogov za to pa je lahko veliko.
Odločitev o tem, kdaj imeti prvi spolni odnos, je odločitev vseh vključenih in le vsak zase lahko presodi, ali je pripravljen nanj ali ne. To, da si z nekom že dalj časa v zvezi ali to, da te nekdo v prvi spolni odnos prepričuje, čeprav še nisi pripravljena, ne sme biti razlog, da se odločiš za prvi spolni odnos, saj bi lahko takšno odločitev kasneje obžalovala.
Če nobeden od vaju še ni imel spolnega odnosa, predlagam, da najprej vsak pri sebi razmislita o tem, zakaj si želita spolni odnos zdaj oziroma zakaj ne. Raziskujta želje, meje ter strahove glede prvega spolnega odnosa in tudi glede spolnosti na splošno. To vama bo pomagalo, da se bosta lažje pogovarjala o pričakovanjih in izognila razočaranju na kateri koli strani. Razmislita in pogovorita se tudi o uporabi zaščite pred nosečnostjo in pred spolno prenosljivimi okužbami. Potrudita se ustvariti prostor, kjer lahko drug drugega kadarkoli prekineta in ja spremenita v ne. Tako bosta zagotovila, da bo prvi spolni odnos za vaju oba varna in pozitivna izkušnja.
Če imaš še kakšno vprašanje glede prvih spolnih odnosov ali glede spolnosti, ti za začetek predlagam, da si pomagaš tudi s kakšnim strokovnim gradivom, kot je na primer Ljubezen in spolnost (https://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/uploaded/ljubezen_in_spolnost_2017.pdf), ali pa z izobraževalno oddajo, kot je Slovar spolne vzgoje (https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/slovar-spolne-vzgoje/), ali pa se o tem še s kom pogovoriš. V vsakem primeru lahko ponovno pišeš tudi nam in mi ti bomo z veseljem odgovorili.
Vse dobro ti želim,
Eva Štrukelj, mag. klinične in zdravstvene psihologije in mag. psihoseksologije