v tega fanta sem že nekaj časa a nevem če je on tudi on v mene.
opažam da se s tem fantom veliko pogovarjava in ko se med poukom pogledava se zelo dolgo gledava v oči.
moji sošolci so govorili tudi da me bo vprašal če bom plesala z njim na valeti.
nevem kaj naj si mislim.
Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Če te prav razumem, je sošolec že nekaj časa tvoja simpatija, vendar nisi prepričana ali on do tebe čuti enako?
Ljubezen je prijetno čustvo, ki ga človek čuti do drugega človeka. Za posameznike je izredno pomembno, saj ga doživljamo kot sestavni del svojega intimnega sveta. Namen ljubezni je, da se človek poveže z ljubljeno osebo, se z njo pogovarja, z njo skupaj počne stvari in tako dalje.
Napisala si, da se s fantom veliko pogovarjata. Komunikacija nas spremlja na vsakem koraku in je eno najmočnejših orodij, ki jih imamo. Če znamo dobro komunicirati, lažje ustvarjamo dobre in kvalitetne odnose, znamo tudi izražati svoje mnenje in občutenja. Z dobro komunikacijo smo lahko uspešni tudi pri reševanju naših stisk in težav. Ker sta že vešča v pogovoru, lahko tega dobro uporabiš in mu poskusiš izraziti svoja čustva. Pomembno je, da to storiš iskreno, jasno in direktno. Lahko rečeš tudi nekaj popolnoma enostavnega, kot na primer: »Želim ti povedati, da si mi všeč.« Če ti izražanje čustev v živo ni pri srcu, lahko to poskusiš storiti tudi preko socialnih omrežij. To lahko omili nekaj napetosti, vendar ti svetujem, da nadaljnje pogovore o čustvih vseeno nadaljujeta v živo.
Omenjaš tudi, da si med poukom izmenjujeta dolge poglede. Neverbalna komunikacija je enako pomembna kot jezikovno sporazumevanje. Velikokrat se je niti ne zavedamo, a z njo sporočamo veliko več, kot si mislimo. Vključuje lahko izraze na obrazu, ton glasu, nasmeh, govorico telesa in tudi poglede, kakor v tvojem primeru. Ker ti sošolec vrača poglede je možno, da ti s tem želi nekaj sporočiti. A tega ne boš zagotovo vedela, če ga o tem ne bos povprašala. Zato ti ponovno svetujem, da se o čustvih z njim poskusiš pogovoriti.
Morda boš s pogovorom ugotovila, da sošolec do tebe čuti enako. Seveda pa obstaja tudi možnost zavrnitve. Vsak izmed nas si želi biti ljubljen in sprejet, zato je lahko za nas zavrnitev boleča. Občutiš lahko razočaranje, žalost, obup, jezo oziroma čustva »zlomljenega srca«. Vendar je pomembno, da se zavedaš, da je zavrnitev del življenja in se ji ne moremo izogniti. Naučimo pa se lahko, kaj storiti, da se z zavrnitvijo lažje spoprimemo. Seveda ni nujno, da se bo ta zgodila tudi tebi, če pa boš potrebovala nasvet, kako se s tem soočiti, lahko za dodatne razlage obiščeš še našo spletno stran na linku tukaj.
S prijaznim in jasnim pogovorom lahko razrešimo marsikatero dilemo in hkrati razbremenimo naše misli. Če se boš odločila za naslednji korak in izrazila svoja čustva ti svetujem še, da za to izbereš prostor brez motečih dejavnikov, v katerem se bosta oba s sošolcem počutila varno in sproščeno. Tako bo vajin pogovor lahko potekal najbolje.
Glede na to, da se s sošolcem že veliko pogovarjata, menim da sta na pravi poti, da poiščeta skupno rešitev oziroma si pojasnita svoja čustva. Ne glede na to kakšen bo razplet pa je pomembno, da si samozavestna, direktna in še posebej iskrena. S slednjim ti bo ob koncu pogovora veliko lažje, saj boš vedela, da si sošolcu povedala vse kar si želela in tako te ne bodo več obremenjevale misli nevednosti.
Držim pesti zate! Če boš imela še kakšno vprašanje pa se lahko kadarkoli znova obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja