Pozdravljeni imam težavo da se nobena punca ne zagleda vame jaz pa se trudim da bi ji bil vsec ker mi ne všeč od sosede vnukinja pa res ne vem če sem ji sploh všeč uglavnem ljubim jo bolj kot vse na svetu pa jo ne morem vprašat kaj še le da bi ji povedal.
• Vo
Vodnarka
Pozdravljen,
če prav razumem si v dilemi, ker se nobena punca ne zaljubi vate, hkrati pa si sam zaljubljen v sosedovo vnukinjo. Če jo želiš ogovoriti, pa te je strah njenega odziva, ti predlagam, da ji napišeš pismo v jo lahko prosiš za prijateljstvo. Ko pa bosta potem nekaj časa prijatelja, ji lahko izpoveš svoja čustvo.
Sporoči, kako se bo stvar odvila
• Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
najprej se ti opravičujem, da si moral tako dolgo čakati na odgovor.
Prosim, preberi svoje vprašanje še enkrat in razmisli naslednje: če bi se nate, z istim vprašanjem, obrnil tvoj najboljši prijatelj, kaj bi mu svetoval? Kako bi mu odgovoril? Napiši si odgovor.
Predvidevam, da bi ga bodril. Torej bodi tak prijatelj tudi sam sebi! Predlagam ti, da si prijazen s sabo. Ko gojiš svoje notranje boje, ko si govoriš razne trditve in si »strogo sodiš«, raje uporabi prijaznost. Raje bodi s sabo prijazen. Vzpodbujaj se. Predlagam, da svoje misli preusmeriš. Namesto, da si govoriš, »da se nobena punca ne zagleda vame«, raje opazuj, pozorno poslušaj dekle in tako ji boš v pogovoru pokazal, da ti je zanjo resnično mar. Pokaži ji, da te zanima vse v zvezi z njo. Kako preživlja dneve? Kaj ima rada? Kateri so njeni interesi, želje? Če boš zanjo kazal pristno zanimanje, bo to vsekakor bistveno prispevalo k temu, da si bo s tabo želela preživeti več časa. Tudi ti si verjetno najraje v družbi s tistimi, ki se zate zanimajo, ki ti pokažejo da jim je zate mar, a ne?!
Ko smo zaljubljeni, smo ranljivi. Saj si želimo biti z osebo »blizu, zelo blizu, čim bližje«. In tako kot hrepenimo po »biti eno«, se hkrati te močne želje po »biti blizu« tudi bojimo. To, kar vihra v tebi, se dogaja tudi drugim. Morda pa v tvoji bližini obstaja dekle, ki se bori z istimi strahovi kot ti – in se ti ne upa povedati. Nikoli ne veš. In tako tudi tvoja prva trditev (poved) niti nima osnove, a ne?!
Dragi fant, najprej torej svetujem več prijaznosti s sabo. Potem ti svetujem, da v pogovoru z dekletom, pokažeš čim več pristnega zanimanja zanjo. Kako to pokažeš? Postavljaj ji vprašanja. Ko odgovarja, jo pozorno poslušaj. Kar pomeni, da jo gledaš v oči (telefon odloži v žep, nikar ne glej v ekran). Če boš pozorno gledal v njene oči, boš v njih opazil svoj odsev. In to je tisto bistveno, kar večina, če gleda v ekran telefona, zamuja. Na podlagi njenih odgovorov, postavi nova vprašanja. Skratka pogovarjajta se. Oblikujta si »svet medsebojnega zaupanja«. Če se bosta v pogovoru počutila varno, si bosta zmogla zaupati tudi svoja občutja.
Pojdi korak za korakom. In zgodilo se bo.:-)
Držim pesti zate.
Vse dobro,
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja