Živjo
jz sm že drugič v tem šolskem letu zaspala kar se mi v drugih razredih ni dogajalo. Res je da sva z mojo sošolko imeli iz 1-2.5. movie naight do treh ampak sm šla dovol zgodi iz učeri na dons spat. nimam pojma kako naj povem moji mami da sm že spet zapspala in da se morm res nujno dobit z mojo prjatlco (drugo kokr tista ki je prespala pr men), ker me res nujno rab (čeprov nimam pojma zakaj me tok nujno rab sam napislala je da me rrrrrrreeeeeeeeeeessssssssssss nnnnnnnnnnuuuuuuuuuujjjjjjjjjnnnnnnnnnnnnnooooooooooo rab!!!!!!!
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
spanje je ena izmed najpomembnejših stvari v našem življenju, še toliko bolj v času pubertete. Brez spanja praktično ne moremo funkcionirati. Primanjkovanje spanja pa se pozna na več področjih, primanjkuje nam splošne energije, slabše si zapomnimo stvari in težje vzdržujemo pozornost. Med spanjem naši možgani brišejo vse nepotrebne informacije, ki smo jih tekom dneva pridobili da lahko bolje funkcioniramo naslednji dan. Prav tako med spanjem poteka več drugih pomembnih procesov v telesu, ki so za naš obstoj nujno potrebni. Naslednji dan si se zaspala saj ti je spanja primanjkovalo za nazaj! Zato pazi na svoje spanje in ga ne jemlji za samoumevnega ;)
Sprašuješ kako povedati mami da si se zaspala. Vedno je dobro da si iskrena, s tem ne moreš zgrešiti, mama pa ne izgubi zaupanja vate. Izberi trenutek ko bo mama najbolj spočita in dobre volje. Tako bo manj verjetno da se bo slabše odzvala. Pristopi do nje in ji povej kaj se je zgodilo. Prevzemi odgovornost za ta dogodek, daj ji vedeti da ti je žal. Da si sicer prejšnjo noč naredila nekaj (šla prej spat) da bi se temu izognila, a se je vseeno zgodilo. In da zdaj veš da ena noč z uro ali več spanja ne zadostuje za krpanje predprejšnje manj prespane noči. Če je potrebno premisli o spalnem sistemu in rutini ki ti bo ugajala.
Verjamem, da te prijateljica potrebuje. Verjamem pa tudi da te ne potrebuje ravno in vedno ob večernih urah. Večer naj bo čas za umiritev in pripravo na spanje. Odstrani ekrane. S prijateljico se dobi/pogovori prej. Vse aktivnosti se da organizirati tako da ti ne škodijo. Mami pa seveda omeni srečanje s prijateljico. Dogovorita se kako in kaj in za koliko časa. Verjamem da bosta našli kompromis.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije