Živjo!
Zadnje čase veliko delam na sebi in poskušam ugotoviti zakaj se odzivam na stvati tako kot se. Danes sem dobila preblisk glede nečesa in me zanima kako lahko to spremenim. Vedno kadar je bilo govora o zvezah in romantičnih razmerjih je šlo pri meni nekako tako: Vedno sem si žellela zvezo ampak si nikoli nisem mislila, da sem pripravljena npr. Sem šla ven z nekom in ugotovila, da imam velike probleme z zaupanjem, okej nisem ready. Delam na temu veliko časa in zdaj ze lažje zaupam ljudem, torej najverjetneje sm zdaj pripravljena na zvezo. Okej lalla vse super ugotovim, da nekaj drugega na meni ni čisto okej, spet to pomeni, da nisem pripravljena. Skratka zavedam se, da bom vedno imela nekaj na čemer bi lahko delala in da nikoli ne bom perfektna, ampak če nisem perfektna kako grem lahko v zvezo? Kaj če nekoga prizadanem zaradi tega ali kaj če me ne kdo imel rad zaradi tega ker nisem popolna? Vem, da tako razmišljanje ni okej, vem da je to posledica mojega odnosa z očetom, ampak ne vem kako naj to spremenim. Kako naj se znebim strahu pred tem, da bom za nekoga preveč?
me
melona72
Rešitev je zelo preprosta in hkrati izjemno težka. Da stvar narediš, tudi, če nisi pripravljena. Vržeš se v vodo in upaš, da splavaš. Včasih gre kej narobe, ugotoviš, da si zasral, ampak se naučiš živeti tudi s tem. Ugotoviš, da je težje biti stalno v strahu in previdno in popolno, kot pa s kakšnim kiksom ampak vseeno z veliko lepega zraven.
Dovoli si delati napake :) Tudi tvoj partner v zvezi ne bo popoln, ker sta oba človeka. Bistvo odnosov je, da v njih rastemo in se učimo. Za odnose je mnogo bolj kot popolnost pomembna pripravljenost za ranljivosti, iskrenosti, za delo na odnosu, za opravičilo, ko gre kaj narobe. In ko najdeš pravega človeka, sem prepričana, da te bo imel rad točno tako, kot si.
Navijam, da ti uspe :)
Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Glede na napisano vidim, da zelo globoko razmišljaš o sebi in o svojih odnosih. In vidim, da si že prišla do spoznanja, da verjetno nikoli ne boš popolnoma pripravljena in da je popolnost v resnici nedosegljiv cilj. Ko si postavimo tako visoko merilo oziroma nedosegljiv ideal, preden si sploh dovolimo bližino, si v resnici postavimo nepremagljivo oviro in sabotiramo sami sebe. Zelo človeško je, da si želimo vstopiti v odnos kot najboljša verzija sebe. Ampak ljubezen in povezanost ne zahtevata popolnosti, ampak iskrenost, odprtost in pripravljenost rasti skupaj s partnerjem. Tudi napake nas lahko dosti naučijo in nihče ni popoln ali brez težav. Nepopolnosti so povsem človeške, so del nas in naših odnosov. Pomembno je, da smo glede tega iskreni in da smo v odnosu, kjer se ne rabimo pretvarjati, skrivati ali popravljati.
V tvojem zapisu je čutiti občutljivost in skrbnost. To pomeni, da boš v odnos vstopila z nekim zavedanjem in sočutjem. Očitno se znaš zazreti vase in to je bolj pomembno kot to, da imaš vse rešeno in si popolna. Ključno je, da znamo pogledati vase, priznati napako in jo poskušamo popraviti. To je tisto, kar ustvarja zdrave odnose. Zato poskusi sprejeti svojo nepopolnost. Vsi imamo strahove, smo ranljivi, česa ne maramo, nas kaj jezi. To niso naše napake, ampak nekaj kar nosimo v sebi in nas oblikuje. Seveda ostani še naprej v stiku s sabo in nadaljuj proces osebne rasti. Ne zato, ker bi morala biti »boljša«, ampak zato, da se v svoji koži počutiš dobro. Če kdaj opaziš kaj, kar ti pri sebi ni všeč, lahko to poskušaš razumeti, nato pa to tudi spremeniš, če želiš. Takšna pot spoznavanja sebe je nekaj, kar traja celo življenje in ima svoj poseben čar.
Naj te tvoja nepopolnost torej ne zadržuje pri tem, da bi si dovolila bližino. Tudi v odnosih rastemo in ne šele, ko smo »dovolj dobri«, ampak prav skozi to, da si dovolimo biti videni takšni, kot smo. Prava oseba bo tvojo globino prepoznala kot dar.
Hkrati pa je pomembno, da ne čutiš pritiska, da moraš v odnos stopiti takoj, če v sebi čutiš, da še ni pravi čas. To, da si želiš biti iskrena do sebe in drugih, kaže tvojo zrelost. Če trenutno še vedno čutiš določene strahove ali negotovosti, je povsem v redu, da si vzameš čas zase in da odnose gradiš postopoma, v svojem ritmu. Tudi to je del skrbi zase in za druge. Da torej ne vstopimo v nekaj, kar še ni dovolj trdno ali kar bi lahko koga prizadelo, vključno s teboj. Ko boš začutila, da si pripravljena, bo to verjetno zato, ker boš v sebi začutila več zaupanja kot dvoma in takrat bo zate pravi čas.
Želim ti vse dobro na tvoji poti. Če mi želiš še kaj sporočiti, pa sem ti na voljo.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)
Ra
Random
Najlepsa hvala za odgovor