Pozdravčki,
trenutno imam zelo grozno misljenje o svojem telesu in moja samopodoba je kar slaba. Nevem kako sprejeti da sem vredu oseba kak sem, ampak preveč razmišljam kaj drugi mislijo o meni in si to vzemem preveč k srcu.
Uredništvo
Irena Toš Koren

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Sprašuješ se, kako se sprejeti takšno kot si. Meni se ob tem najprej poraja vprašanje, kaj pa misliš, da je narobe s teboj? Kaj ti pri sebi ni všeč? Pa tudi – obvezno bi te vprašala, kaj pa ti je všeč pri tebi! In katere so tvoje dobre lastnosti, strani, značilnosti?
Moje prepričanje je, da ima čisto vsak človek kakšno dobro lastnost, značilnost; pa tudi, da imamo vsi kakšno, ki nam ni všeč. In tudi kakšno, ki je in ni všeč drugim. Posebnost pri ljudeh je tudi ta, da je ista lastnost, značilnost pri neki osebi, nekomu všeč, spet drugemu pa ne. Kar, po moje, samo pomeni, da nihče ne more imeti samo lastnosti, ki bodo drugim všeč, niti nihče nima samo lastnosti, ki drugim niso všeč.
Bistvo našega samozaupanja pa je, da smo zadovoljni sami s seboj. O tem govoriš tudi ti, če sem te prav razumela. Res je morda v otroštvu in v obdobju odraščanja za vsakega zelo pomembno, kaj drugi mislijo o njem. Vendar, ker imajo različne osebe različna mnenja, kaj jim je všeč in kaj ne, je mnenju drugih zelo težko ugoditi. Ti si takšna kot si, gotovo drugačna, posebna, edinstvena. Verjamem namreč in to so tudi moje izkušnje, da smo vsi ljudje edinstveni, vsak ima svoje prednosti, dobre lastnosti, pa tudi nekaj takšnih, ki bi jih želel spremeniti. Vendar naj bodo spremembe, ki so težje izvedljive, kot si morda mislimo, odraz lastne želje, ne želja in mnenja drugih.
Tudi naša zunanja podoba, naše telo, kot praviš, je velikokrat tarča razmišljanj, mnenj, tudi predsodkov. Najprej je potrebno poudariti, da je naša zunanja podoba v veliki meri odraz genetike, kar pomeni, da so nekatere značilnosti, ki jih imamo, povezane z dedovanjem s strani naših prednikov, staršev, starih staršev. Otroci smo po zunanjosti, kot je konstitucija (telesna zgradba – višina, širina ramen, bokov, pasu, dolžina nog in okončin nasploh), pa tudi spolni znaki, kot so velikost in oblika bokov, prsi, poraslost…podobni svojim staršem in starim staršem.
Prav tako se deduje tudi barva oči, oblika obraza, oblika nosu, barva las in še kaj. Tako, vidiš na nekatere značilnosti, tudi zunanjosti, težko vplivaš. Bogastvo človeštva je prav v različnosti! Po moje bi bilo zelo dolgočasno, če bi bili vsi enaki.
Tako, kot si že nakazala, in s tem se zelo strinjam, tudi zame je bilo vedno najbolj pomembno, kakšna sem kot oseba. Kakšen odnos imam do drugih, sem čuteča, vljudna, pripravljena pomagati, se mi je zdelo vedno najpomembneje. Na te lastnosti imamo tudi več vpliva kot na naše, predvsem nekatere, telesne značilnosti, ki sem jih naštela.
Želim ti, da najdeš v sebi tiste edinstvene, posebne lastnosti, ki so tebi in drugim všeč in tako boš bolj zadovoljna s seboj. Pri tem pa vedi, da se samozavest in dobro počutje v svojem telesu, pogosto in pomembno odražajo v našem odnosu do drugih. In to drugi tudi čutijo. Bolj boš sprejemala samo sebe, bolj te bodo sprejemali tudi drugi – takšno kot si! Bolj si boš všeč, bolj boš všeč drugim.
Le pogumno naprej, razmisli o svojih lastnostih, odnosu do drugih in oglasi se še kaj,
Irena Toš Koren, univ. dipl. psihologinja