Hej!
Sama se že dolgo časa spopadam z depresijo. Imam sicer prijateljico, kateri zaupam vse kar me teži, ampak na žalost mi tudi ona ne more pomagati. Že večkrat je predlagala obisk psihologa ali pogovor z zdravnikom, ampak v moji družini nismo odprti o teh temah in me verjetno sploh nebi želeli peljati. Vedno vsi rečejo "Ko boš velika bo vse vredu" ali pa "to je zato ker si najstnica", ampak jaz nočem samo čakati da bo en dan vse vredu. Še z svojimi prijatelji se nemaram družiti več. Ne želim iti v šolo v naravi ki jo imamo to leto, ne želim iti na valeto, ki me čaka drugo leto... Tudi moja samozavest je na nižji točki kot kadarkoli prej. Nimam volje do ničesar, niti v ničemer nisem pisebno dobra. Nimam hobijev, talentov, interesov itd. Samo hočem živeti normalno "najstniško" življenje tako kot vse moje prijateljice, ampak sploh nevem kako. Vse se zdi brez pomena, kot da ni vredno truda.
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Naj se ti najprej zahvalim, da si se obrnila na nas. Iz tvojega zapisa lahko zaznam, da se trenutno spopadaš z veliko stisko in žal mi je, da je tvoji domači ne prepoznajo. Opisuješ torej, da že nekaj časa opažaš, da nimaš energije in izgubljaš interese tudi za stvari, ki so te včasih veselile. Zdi pa se mi zdelo spodbudno, da pri sebi ta občutja in spremembe zaznavaš in da bi se rada pogovorila s strokovnjakom. Prav tako sem vesela, da imaš v svojem življenju vsaj nekoga, ki se mu lahko zaupaš in pogovarjaš o svoji stiski.
Za iskanje nadaljnje pomoči te spodbujam, da se mogoče najprej obrneš na svetovalno delavko na vaši šoli in ji poveš kako se počutiš. Verjamem, da ti bo prisluhnila in ti pomagala pri nadaljnjem iskanju pomoči v tvojem kraju. Spodbujam te tudi, da jo prosiš, da skupaj še enkrat nagovorita tvoje starše o težavah, s katerimi se soočaš. Tako ti bo pomagala pri komunikaciji s tvojimi starši, starši pa bodo poleg tega deležni še mnenja tretje osebe in mogoče tako tudi dobili nek drug pogled na samo situacijo. Tako bodo lahko postali tudi bolj odprti za iskanje strokovne pomoči in ti pri tem pomagali ter podpirali.
Pomoč si lahko poiščeš tudi v zdravstvenem domu, kjer deluje Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, v katerem delujejo strokovnjaki, ki ti lahko pomagajo. Če imaš težave z iskanjem tega Centra, se lahko najprej obrneš tudi na svojega osebnega zdravnika, ki te bo ustrezno usmeril naprej. Vseeno pa te spodbujam, da najprej poskusiš s svetovalno delavko in pridobiti pomoč staršev, saj ti bo tako celoten proces veliko lažji.
Lahko se obrneš tudi na telefonske linije za mladostnike v stiski: TOM Telefon (116 111, vsak dan od 12.00 do 20.00), Zaupni telefon Samarijan (116 123, 24 ur na dan, vsak dan) in Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsak dan od 19.00 do 7.00).
Spodbujam te, da si pomoč poiščeš čimprej in ti pri tem želim veliko poguma.
Vse dobro!
Nika Koder, dipl. psihologinja (UN)