Zdravo,
odkar pomnim zase se soocam s psihicnimi tezavami. Zdaj je to eskaliralo na cisto drugo raven, kjer si ob vsakem negativnem dogodku (npr vecjem strosku, zavrnitvi za sluzbo ali podobo) zelim, da se nikoli ne bi rodila...to me zalosti, ker je toliko ljudi, ki so bolni ali stari in bi dali vse, da so lahko se malo tukaj, jaz pa bi najraje zapustila ta svet. Zdi se mi kot da gre drugim enostavno, jaz pa se mucim, ne zelim imeti vlogo zrtve, ampak se tako pocutim. Dodatne otezevalne okoliscine so, da moj oce ne govori z mano in se ne morem vrniti domov, zivim pri fantu, kjer nimam svojega miru in sem redno delzna negativnih komentarjev. Od kar sem tukaj se je moje mentalno zdravje se poslabsalo. Tudi, ce bi zelela iti stran od tu, pravzaprav nimam kam in moram vse to trpeti.
hvala za odgovor
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Nisem ti takoj odgovorila, saj sem veliko premišljevala, kaj naj ti napišem. Nič nisi povedala, kakšne so tvoje psihične težave, ki te spremljajo že nekaj časa. Kdaj se je vse skupaj začelo? Zakaj ne govoriš z očetom? Kakšni so odnosi v fantovi družini? Nič od tega ne vem.
Vem pa nekaj. Si v težki situaciji, celo takšni, da razmišljaš o samomoru. Zato ti svetujem, da čimprej, ampak zares čimprej poiščeš strokovno pomoč. Spodaj imaš naslove, kamor lahko pokličeš in se naročiš, ali pa preprosto, tudi preko telefona razložiš svoje težave.
Praviš, da je drugim lepo. Ne veš s kakšnimi težavami se srečujejo. V resnici ni vse tako kot izgleda navzven. Zato se ne primerjaj z drugimi. Tvoje življenje je tvoja odgovornost. Zato skušaj odkriti, kje in v čem si dobra. Na kaj si lahko pri sebi ponosna? Bojim se, da ti kaj več preko tega foruma ne morem svetovati.
Zato čimprej kontaktiraj tele naslove, povej kaj je s teboj in pravočasno boš dobila strokovno pomoč
• Posvet – Center za psihološko svetovanje, Ljubljana, T: 01 251 29 50, ali 031 704 707
• Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Ljubljana, T: 01 583 75 00,
• Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Maribor, T: 02 234 97 00,
• Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Koper, T: 05 627 3555;
Lahko pa tudi pokličeš na naslednje telefonske številke:
• Klic v duševni stiski (deluje vsak dan med 19. in 7. uro) - 01 520 99 00,
• Brezplačni zaupni telefon Samarijan in Sopotnik (deluje 24 ur na dan) - 116 123,
• TOM, telefon otrok in mladostnikov (deluje vsak dan med 12. in 20. uro) - 116 111
Ker omenjaš, da pri fantu nimaš miru in nimaš kam, obstajajo institucije, ki so namenjene prav ženskam v stiski:
Varna hiša ali krizni center: Niso namenjeni le fizičnemu nasilju, temveč tudi ženskam, ki so v hudi psihični stiski in potrebujejo varen prostor za umik.
Center za socialno delo (CSD): Oglasite se pri njih. Povejte svojo situacijo – da nimate kam, da ste brez službe in v hudi duševni stiski. Dolžni so ti pomagati pri iskanju bivalne rešitve ali denarne pomoči.
Res ti želim, da boš s strokovno pomočjo našla pot iz težke situacije v kateri si.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja