Pozdravla.
Sem ucenka 8.razreda no morala bi biti 9 ampak to ni moj problem. Moj problem je toda sem nehala jesti in se zacela rezati in se spominjati mojih slabih trenutkov kot je bilo nasilje, locitev starih starsev ter izguba starega starsa. V soli sem moje rane skrivala a ne zadovgo ko so me zile zacele boleti in nisem mogla pisati uciteljici sta opazile da je nakaj narobe in probali pomagat in zaj si tudi jazt sama sebi zelim ker po besedah uciteljic mi ni kaj dosti pomagalo.
Lp.Ajša
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana Ajša,
hvala za tvoje sporočilo. Opisuješ nasilje, težave s hranjenjem, samopoškodbeno vedenje in težje družinske situacije. Mnogi, ki so v preteklosti doživeli boleče izkušnje in travme, lahko kasneje trpijo zaradi občutkov krivde, bolečih spominov, neznosne napetosti, otopelosti. Ob prebiranju tvojega zapisa je čutiti nemoč, globoko bolečino in neobvladljivo potrebo po samokaznovanju – zaradi stvari, ki so se ti zgodile v preteklosti. Vedi, draga moja, da nisi sama in v tem trenutku se mi zdi nujno potrebno, da si poiščeš ustrezno strokovno pomoč. Si svoje dogajanje že delila s kom, ki mu zaupaš? Morda s svetovalno delavko na šoli, psihologinjo ali s kakšnim drugim strokovnim delavcem? Omenjaš učiteljici, ki sta opazili, da ne moreš niti pisati - sta te usmerili v šolsko svetovalno službo? Svetujem ti, da se dogovoriš za termin pri strokovnem delavcu (zdravnik, psiholog, psihoterapevt ipd.) in da skupaj naredita načrt kako naprej.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samopoškodovanju, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki ti je blizu (morda mama ali dobra prijateljica) in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če se znajdeš v stiski:
• TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
• Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Verjemi vase in zaupaj sebi. Nič na tem svetu ni vredno tvojega življenja. Postavi si cilje in poskusi z majhnimi, pozitivnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. To lahko storiš tudi s pisanjem dnevnika – vsak dan si vzemi par minut časa in napiši kaj lepega se ti je zgodilo tekom dneva. To so lahko povsem preprosta dejanja, ki ti prinašajo zadovoljstvo in srečo. Ugotovila boš, da teh stvari/dejanj ni malo. Ne dovoli, da drugi odločajo o tvojem počutju, saj si edinstvena in neponovljiva.
Srečo nosiš v sebi, zato nikoli ne obupaj, čeprav se ti bo včasih zdelo, da je pot neskončno dolga.Želim ti obilo poguma in vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem. in mag. zak. in druž. štud.