Pozdravljeni.
Imam veliko raznih tezav, kot so slabi odnosi v druzini, osamljenost, tezave s samopodobo, veliko sem v stresu in nacele so se zdravstvene tezave. Nekako sem si nasla nekaj, kar me dvigne, kar me odvrne od slabih misli in nekaj, kar me osrecuje ter krepi tako fizicno kot mentalno. To je sport. Raznorazne aktivnosti, od fitnesa, do hoje po ravnem ali v hribe, badmintona... Tezava je, da zmanjkuje casa za vse, predvsem pa me tudi lahko prevec utrudi. Tega se zavedam. A kako naj sedaj jaz to opustim v smislu da si ne skodim ne mentalno (da bi bila slabih misli) in ne fizicno (poskodbe izcrpanost)? Vsec mi je, ce grem 2 uri skupaj hodit, se odklopim, vcasih vmes ne razmisljam popolnoma nic in samo hodim, takrat zacutim neke vrste sprostitev, olajsanje in ta obcutek mi je vsec in me zene po se tega. Kaj torej naredit, da si ne skodim, predvsem pa bi rada imela psiho uredu? Upam, da razumete zapis.
• Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Neizmerno me veseli, da si izbrala šport kot način sproščanja in razbremenitve misli. Šport je, tako kot praviš tudi sama, zelo dober za razvijanje tako fizične kot tudi mentalne odpornosti. Med športno aktivnostjo se v našem telesu dogaja veliko pozitivnih reakcij, ki vplivajo tudi na naše počutje in psihološko blagostanje. Praviš, da se ukvarjaš z različnimi aktivnostmi. Pomembno je, da si za šport izbereš aktivnosti, ki te zares veselijo. Včasih je določena vrsta športa lahko nesmiselna, če v njej ne uživamo. Vseeno pa moraš biti pozorna, da s športom ne pretiravaš. Svetujem ti, da športne dejavnosti načrtuješ skladno s svojim urnikom obveznosti. Nič ni narobe, če se s športom ne ukvarjaš vsak dan. Že nekajkrat na teden lahko naredi veliko razliko v počutju. Poskrbi torej, da boš v svoj teden vključila toliko športne aktivnosti, kot ti čas dopušča, hkrati pa aktivnosti prilagodi svojemu počutju in športni pripravljenosti. Pri aktivnostih, kot sta hoja in tek, poslušaj svoje telo. Pri vajah v fitnesu pa bodi pozorna, da jih izvajaš na pravilen način in z njimi ne pretiravaš. Pri tem ti lahko pomaga tudi kakšen športni trener. Pri rekreativnem športu je namreč bistveno to, da v njem uživamo. Pretiravanje ali nepravilno izvajanje določenih vaj oz. gibov lahko vodi v poškodbe, česar pa si seveda ne želimo.
V kolikor bi se želela pogovoriti o težavah, ki jih omenjaš v začetku svojega sporočila, si dobrodošla, da še kaj napišeš na našo svetovalnico.
Lepo bodi!
Lea Kopač, mag. psihologije
• Li
Lizika19
Ampak ne vem kako resit stvar, ko bi rada veckrat v dnevu kaj sportala, npr namesto karkoli drugega pocet bi sla raje na sprehod, naredila hiit, karkoli. To je tisto kar me muci, ker je potem ze pretiravanje. Ampak hrepenim po temu, ker se potem dobro pocutim in grejo slabe misli in pocutje stran.
• Uredništvo
Lea Kopač
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Res je, obstaja tudi pretiravanje oz. tako imenovana odvisnost od vadbe. To pomeni, da takšno ali drugačno obliko športne aktivnosti nujno potrebujemo. Vse bomo naredili, samo da bomo imeli priložnost in dovolj časa, da se rekreiramo. Tako vedenje seveda ni zdravo.
Svetujem ti, da gibanje oz. športno aktivnost omejiš na enkrat dnevno. Kot sem omenila že v prejšnjem sporočilu, ni nič narobe, če ne telovadiš vsak dan, razumem pa, da ti zelo ugaja občutek, ki ga doživljaš po končanem treningu. Vsak dan nekaj časa seveda lahko nameniš športu, poskrbi pa, da bodo tudi ostale obveznosti, ki jih imaš, opravljene. Pri tem ti lahko pomaga vnaprej pripravljen urnik. Že zvečer si lahko izpišeš vse obveznosti, ki jih imaš naslednji dan (vključiš seveda stvari, ki jih lahko predvidiš). Skladno s tem lahko načrtuješ, kdaj v dnevu bi bila lahko športno aktivna in katera aktivnost bi bila najbolj primerna. Tako si lahko načrtuješ celoten teden in poskrbiš, da točno veš, kdaj bo na vrsti vadba.
V kolikor pa vadba enkrat dnevno ne bo dovolj za dobro počutje, pa poskusi še s čim drugim. To so lahko tehnike sproščanja, torej tehnike, ki pomagajo pri premagovanju stresa in vodijo do sproščenega počutja. Obstaja zelo veliko tehnik sproščanja in meditacije. Marsikaj o tem si lahko prebereš na spletu. Svetujem ti redno izvedbo tehnik dihanja, morda pa ti bo všeč tudi avtogeni trening. Več o tem si lahko prebereš na naslednji povezavi: https://www.psihoterapija-ordinacija.si/samopomoc/avtogeni-trening. Spoznaš lahko tudi tehniko vizualizacije. Poskusi kakšno izmed tehnik! Pri tehnikah sproščanja je sicer zelo pomembno, da jih izvajamo redno, saj se moramo izvedbe teh tehnik najprej dobro naučiti. Prednost pa je, da nekatere tehnike sproščanja (npr. dihalne tehnike) lahko izvajaš tudi med drugimi obveznostmi ali v bolj obremenjujočih situacijah.
Zelo toplo pa svetujem še, da se o svojih stiskah in težavah s kom pogovoriš. To je lahko kdorkoli, ki mu zaupaš – družinski član, vrstnik, sošolec… V kolikor bi se želela pogovoriti s strokovnjakom, pa si lahko na spletni To sem jaz pod zavihkom Poišči pomoč pogledaš opcije, kako priti do strokovnjaka, ki ti lahko na profesionalen način pomaga do boljšega počutja.
Vse dobro ti želim!
Lea Kopač, mag. psihologije