Imam misli kako bi bilo drugim, če me ne bi bilo. Imam misli, ki me jih je še samo sebe strah, kot recimo, kako bi se lahko najmanj boleče izginila. Med prijatelji tega nočem razkriti. Vsak dan imam nasmešek na obrazu, pa če prav sploh ni pravi. Trudim se ostati pri sebi ampak nevem, kako to povedati komu. Moji starši so zelo strogi, zato je to tudi eden izmed razlogov, da nočem nobenemu nič povedati. Če mi lahko pomagate bi bila zelo, zelo vesela. Rada bi na sebi vsaj imela pravi nasmešek. Res je težko zame. Povrh tega pa še šolske aktivnosti, težeči starši, opravki in veliko več! Kako naj še zdržim? Priznam, da sem se že samopoškodovala, ampak zdi se mi, da to ni dovolj. S svojim telesom nisem ravno zadovoljna...
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
najprej čestitke, da si zbrala pogum in svoje doživljanje zapisala ter ga zaupala svetovalnici To sem jaz.
Pozorno sem prebrala tvoj zapis. Obremenjujejo te šolske obveznosti, odnos s starši, ob tem pa izražaš nezadovoljstvo s tvojim telesom, doživljanjem same sebe. Ko je vsega preveč in je čustvena napetost premočna jo znižuješ z izbiro samopoškodbenega vedenja. Razmišljaš o samomoru - prisotne so samomorilne misli. Ob tem nosiš masko pred prijatelji in staršem ne želiš povedati, ker so, kot si zapisala, prestrogi.
Kaj vse še obremenjuje tvoje misli? Zapisala si, da je še več in več. Kaj vse? Kako vidiš samo sebe, kaj ceniš pri sebi, na kaj si ponosna (lastnosti, dogodke, ko ti je bilo lepo...), kako te vidijo tvoji starši? Sklepam, da imaš krog prijateljev, kakšne so njihove povratne informacije o vaših odnosih? Razmišljaš o samomoru. Kako pogoste so samomorilne misli, kdaj se pojavljajo? Lahko razmišljava o situacijah, ki so zate še posebej obremenjujoče? Imaš samomorilni načrt?
Razmišljava naprej. Pod "masko", ki jo nosiš se skriva žalost, morda tudi jeza, obup, želja po koncu. Kaj bi se zgodilo, če bi svojo stisko zaupala svetovalni delavki, razredniku, morda komu v družini, ki mu zaupaš (sorodnik, družinski prijatelj)? Zakaj? V šoli, ki jo obiskuješ, imaš razrednika in svetovalno delavko, ki ti bo prisluhnila. Poskušali bosta poiskati oblike pomoči in načrtovali bosta vajino sodelovanje, da boš lažje hodila po poti okrevanja. Tudi glede učenja in opravljanja šolskih obveznosti. Dovoli si, prosim.
Zapisala si, da bi rada čim manj boleče izginila. Kdo vse bi te pogrešal? Prijatelji, vrstniki, s katerimi se družiš. Starši, pomembni odrasli? Razmisli, kako dobro si v preteklosti že reševala probleme, situacije, ki so bile obremenjujoče in razmisli katere svoje notranje moči si takrat uporabila, bi ti bile v pomoč tudi sedaj. Poskusi biti čim več v naravi, pazi na to, da dovolj spiš in ješ, ohranjaj stike s prijatelji.
Greva korak po koraku. Zdaj ostajava v stikih in zavezani k življenju, veselim se tvojega ponovnega zapisa. Ko bo težko in boš potrebovala nujno pogovor je tu TOM telefon in seznam pomoči, ki jih lahko izkoristiš https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
V ponedeljek, 2.10. 2023 med 20.00 in 21.00 bo na To sem jaz odprt chat, na voljo ti bo psihologinja, s katero se boš lahko pogovorila.
Se kmalu bereva. Velik objem,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja