Zdravo!
Stara sem 15 in sem skupaj z mojim fantom nekje 9 mesecev. Zaenkrat sma imela samo en prepir, torej bi rekla da je najino razmerje dobro.
Ampak se mi zdi da sem na trenutke preveč navezana nanj. Mogoče ker so počitnice in se vidiva bolj pogosto kot med šolo, ampak imam občutek je da moja volja odvisna od tega kako hitro mi odpiše/kaj mi odpiše.
Občutek imam, kot da to cel čas niha. Teden ali dva bom zelo samozavestna in ne bom potrebovala njegovih sporočil ali pozornosti, naslednji teden pa bom jokala zato ker mi "že" 3 ure (kar se mi sploh ne zdi tako dosti če sem čisto iskrena, ampak v tistem momentu mi je grozno) ni odpisal, ali pa ker mi je pozabil reči lahko noč ali kakšen podoben brezvezen razlog.
Zdi se mi da sem tudi emocionalno preveč navezana nanj. Kako lahko temu pomagam?
Vedno ko pogooglam to vprašanje, mi rečejo naj se zamotim z drugimi stvarmi ki so mi fajn (kar naredim običajno, ampak nevem če ravno pomaga (zdaj med počitnicami še obšolskih dejavnosti, ki so v bistvu moja edina stvar izven razmerja, nimam..)). Predlagajo tudi, naj se družim s prijatelji, ampak problem je, da zaradi tega da hodim v tujino v srednjo šolo, tudi teh nimam.. tudi s tem mi lahko pomagate, ker se počutim kot največji izobčenec v našem razredu.
Hvala za vse vaše odgovore!
• te
teen_girly
Ojla,
sem v podobni situaciji, vendar ti polagam na srce, če je vajin relationship res tako dober kot praviš, je njemu ta tvoja "obsedenost" znjim prav všeč in verjetno je tudi on stabo.
Pazi le da te ne bo prizadel na način, kjer boš izgubila kontrolo nad seboj.
Rada bi ti poudarila da je ključ do uspeha (sem sigurna da to že veš če sta skupaj še vedno srečna že 9 mesecov) komunikacija -- povej mu to, povej koliko ti pomeni vsako njegovo sporočilo, mogoče ti ima tudi on kaj za povedati v temu okviru.
Želim ti srečno še naprej :)
• Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Pišeš, saj imaš težave glede prevelike navezanosti na svojega fanta. Če razumem pravilno, imaš občutek, da je tvoje razpoloženje odvisno od tega, koliko pozornosti ti fant daje oz. kot praviš sama, kako pogosto in kaj ti odpiše na sporočila. Razumem tvojo stisko, saj se mnogo deklet in tudi fantov znajde v podobni situaciji. Skušala ti bom razložiti, zakaj pri tebi pride do takih občutkov in ti nato podati nekaj nasvetov, kaj glede tega narediti.
Morda si že kdaj slišala za različne stile navezanosti. Gre za način, kako se vedemo v odnosu z drugimi. Ti stili se začnejo oblikovati že zgodaj v otroštvu glede na to, kakšne so naše izkušnje s starši. Poznamo 4 stile navezanosti: varen, anksiozen, izogibajoč in dezorganiziran. Če te zanima več o tem, si lahko prebereš na spletu, tukaj ti bom predstavila le anksiozen stil navezanosti in morda v opisu prepoznaš tudi kakšno lastnost, ki velja zate. Posamezniki s tem stilom navezanosti so od svojega partnerja precej odvisni in je njihovo razpoloženje zelo odvisno od potrditev, ki jih dobijo od partnerja. V odnosu potrebujejo veliko bližine in varnosti, strah jih je, da se bo partner oddaljil in jih zapustil. Če imajo občutek, da se nekaj v odnosu sporeminja (npr. ko ti fant ne odpiše več ur), čutijo tesnobo in močna ter intenzivna negativna čustva (npr. žalost, strah…). Če ti je kakšen izmed naštetih občutkov znan, ti lahko predstavim ti nekaj nasvetov, kako se z njimi spopasti.
Pomembno je, da se s svojim fantom o tem pogovoriš in mu svoje občutke razložiš. Izberi pravi trenutek - ne ko si vznemirjena in polna negativnih čustev, ampak ko si sproščena in imata oba čas. Povej mu, kaj od njega pričakuješ oz. kako naj se vede, da ti bo lažje, npr.: “Včasih, ko čakam na tvoje sporočilo, postanem zaskrbljena. Vem, da moram na tem delati, ampak sem ti želela povedati, kako se počutim. Pomagalo bi mi, če bi mi včasih samo na hitro napisal, da si zaposlen, ker me to pomiri.” Svetujem ti, da delaš tudi na svoji samozavesti in samopodobi. Kako to narediti? Tukaj ti prilagam povezavo, ki te bo pripeljala do spletne strani, kjer lahko najdeš deset korakov, ki te bodo pripeljali do boljše samopodobe:  https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=24
Poleg težav z navezanostjo na fanta pa pišeš tudi glede tega, da nimaš prijateljev in se v razredu, ki ga obiskuješ počutiš kot izobčenec. Glede tega moraš nekaj narediti sama. Če do nikogar ne pristopiš oz. nikamor ne greš, žal ne moreš pričakovati, da boš našla prijatelje. Najprej poskusi v razredu pristopiti do sošolcev z majhnimi koraki - kdaj in kdaj koga pohvali (npr. Oblačila, zvezek…), sodeluj v obšolskih dejavnostih, ki te zanimajo (npr. šport, kakšna zanimiva šolska skupina…). Lahko pa si prijatelje poskusiš najti tudi na spletu na forumih, Discordu ipd.. Kako in kje najti prijatelje, je odvisno tudi od tega, kaj so tvoji interesi in zanimanja.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko pomagala in olajšala tvojo stisko. Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro! V kolikor pa imaš še kakšno vprašanje, mi ponovno piši.
Bodi dobro,
Ana Koščak, dipl. psih. (un)