Pred kratkim sem se zaposlil v restavraciji kot pomočnik v strežbi. Ker sem zelo introvertiran sem si izbral napačno delo. Po enem tednu bi rad nehal delati a nevem kako naj šefu to povem. Tudi s sodelavci se ne razumem preveč dobro in bi najraje čim prej prenehal saj mi delo predstavlja prevelik stres (posledično nič ne jem), kar ni zdravo.
Prosim za nasvet
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Hej Anže,
napisal si, da bi v službi rad dal odpoved, vendar ne veš kako. Verjamem, da ti je težko, saj ne veš, kako in kaj storiti. Najprej naj ti povem, da je popolnoma običajno, da se včasih znajdemo v situacijah, ki nam ne ustrezajo, še posebej, če smo pri tem pod pritiskom ali stresom.
Razumem, da ti je težko govoriti z ljudmi, še posebej v takih okoliščinah. To res ni lahka odločitev in težjo je izvesti tak korak. Predlagam ti, da si vzameš nekaj trenutkov in razmisliš o razlogih, zakaj želiš prenehati, saj ti bo to pomagalo, da boš bolj suveren med pogovorom s šefom. Lahko se o tem pogovorite tudi skupaj s starši ali kakšno drugo odraslo osebo, ki ima s tem že izkušnje.
Najbolje je, da se s šefom pogovoriš, ko ni preveč zaposlen. Morda po koncu izmene ali med odmorom, ko imata oba več časa za pogovor. Razloži šefu, da si ugotovil, da to delo ni pravo zate in da se ne počutiš dobro. Povej mu, da ti je delo prineslo veliko stresa in da zato želiš prenehati. Iskrenost je ključna in šefi večinoma cenijo, ko jim zaposleni pojasnijo svoje razloge. Če lahko oz. je to možno, ponudi pomoč pri iskanju zamenjave ali pa ponudi, da boš delal še nekaj dni, dokler ne najdejo nekoga novega. To bo pokazalo tvojo odgovornost in spoštovanje do šefa in sodelavcev.
Če te delo tako zelo obremenjuje, je prav, da poiščeš nekaj, kar ti bo bolj ustrezalo. Zapomni si, da ni nič narobe, če nekaj poskusiš in ugotoviš, da ni zate. To je del življenja in rasti. Pomembno je, da poslušaš svoje občutke in skrbiš za svoje dobro počutje. Če potrebuješ še kakšen nasvet ali podporo, smo tukaj zate.
Srečno in poskrbi zase!
Živa Pirc, mag. psihologije
vq
vqevnq
Nisi napisal, ali si redno zaposlen ali prek s.p. oz. študentske napotnice. V vsakm primeru pa je najbolj korektno, da najprej poiščeš šefa in mu na 4 oči poveš, da imaš pač dovolj in da daješ odpoved. Redno zaposlenim lahko določijo še nek odpovedni rok, katerega max. dolžina je specificirana v pogodbi, da dokončaš projekt oz. da najdejo tvojega naslednika, ko je to zmenjeno, se pač spesni neko izjavo "podpisani Janez Novak izjavljam, da želim z dnem tem in tem prekiniti delovno razmerje pri firmi xy", potem pač oddelaš do roka, medtem vrneš morebitno robo na reverz, ob slovesu dobiš neko dokumentacijo za naslednjega delodajalca (izjave o dopustu, regresu, bolniškah...), v naslednjem mesecu ti nakažejo še del plače in čao Miki, to je to. A ja, ne čisto, če je slučajno v pogodbi konkurenčna klavzula (v tvoji je najbrž ni), jih moraš še nekaj časa po odhodu obveščati in milo prositi, ali ti dovolijo zaposlitev tam in tam, če ocenijo in dobro utemeljijo, da bi jim s tem odnesel kak pomemben projket h konkurenci, ti lahko to zaposlitev tudi prepovejo, vendar ti morajo v zameno za "posedanje doma" v tem času plačevati 80% plače ali kolikor je že specificirano v pogodbi.