Zdravo
Imam problem velikrat ko grem kje se zaljubim v kakega fanta ki spol ga ne poznam, zato vas prosim da tisto stvar iz moje glave bi se znebila.
Lep pozdrav
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da se pogosto zaljubiš v kakega fanta, ki ga ne poznaš, in to te moti. Razumem, da se želiš tega znebiti, vseeno pa se mi zdi, da to, kar se ti dogaja, ni zelo nenavadno. Trenutno vstopaš v obdobje mladostništva, zato je pričakovano, da postajaš bolj pozorna na fante in ti pogosteje kdo postane všeč. Če si želiš, da bi bila na fante manj pozorna, lahko svojo pozornost poskusiš namerno usmeriti drugam. To pomeni, da si, ko nekam greš, pozorna na okolico, opazuješ naravo ali zgradbe, živali, poslušaš zvoke itd. Lahko se tudi poskusiš bolj posvetiti osebam, ki so v tistem trenutku s tabo, saj boš tako manj verjetno opazila neznane osebe.
Sicer pa je tudi to, da nam postane všeč oseba, ki je sploh ne poznamo, precej pogosto. Lahko se namreč zgodi, da pri osebi, preden jo spoznamo, opazimo samo pozitivne lastnosti - na primer prijeten izgled, nasmeh, vedenje. Gre za to, da oseba na nas naredi prijeten prvi vtis in nam je zanimiva, kar pa še ne pomeni, da bi nam bila ta oseba še vedno všeč, če bi jo bolje spoznali. Kadar te zmoti, da ti nekdo postaja všeč, bi zato lahko pomagalo, če to osebo poskusiš spoznati. Možno je, da ti ta oseba že po prvem pogovoru ne bo več tako všeč. V kolikor ti ni všeč ideja, da bi osebo spoznala, pa ti morda lahko pomaga, če v mislih poskušaš najti nekaj, kar ti na tej osebi ni všeč. Tako boš svojo pozornost preusmerila s pozitivnih lastnosti osebe na negativne, zaradi česar ti bo oseba morda postala manj privlačna.
Svetujem ti, da se ne obremenjuješ pretirano, če se kdaj v koga zaljubiš. Če se zaradi tega slabo počutiš, se lahko pogovoriš s prijateljico ali svoje občutke kam zapišeš (na primer v dnevnik). Seveda pa lahko svoje občutke zaupaš tudi fantu, v katerega se zaljubiš. Morda boš ugotovila, da si tudi ti všeč njemu. Skratka, zaljubljenost je popolnoma normalen občutek, ki ga vsi kdaj doživimo. Ta občutek je lahko zelo lep, kadar smo srečno zaljubljeni, lahko pa tudi malo manj, kadar je zaljubljenost le enostranska. V vsakem primeru je to občutek, ki ga boš gotovo doživela še večkrat. Res pa je, da bo z odraščanjem ta občutek postal drugačen in se boš verjetno zaljubila manj pogosto. Namesto da se poskušaš teh občutkov znebiti, jih lahko preprosto sprejmeš in se pustiš presenetiti. Prepričana sem, da ti lahko prinesejo veliko lepega.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije