Hejla, zanima me kako se bolj aktivno vključiti v razredno družbo. Smo prijatelji, skupaj sedimo pri malici, se pogovarjamo, a vem da to ni to. Včasih imam občutek, da tam nisem zaželjena, a zaenkrat ni bilo nobenih pogledov, besed, dejanj, ki bi nakazale na to. Vem, ne moreš se z vsemi poconectati, a me vseeno zanima, ker ta družba predstavlja velik del razreda. lp
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo,
rada bi se torej počutila bolj sprejeto v skupini prijateljev, saj imaš občutek, da nisi zaželena.
Praviš, da sicer ne zaznavaš konkretnih dejanj zavračanja s strani tvojih prijateljev, vendar se vseeno počutiš tako. Na tem mestu bi te prosil, da mi poveš kaj pa potem je tisto, ki ti daje takšne občutke. Kaj ti da misliti, da "to ni to"? Če mi odgovoriš na ta vprašanja, ti bom lahko bolje pomagal in svetoval. Lahko mi tudi poveš, kako izgledajo vaše interakcije; kaj počneš z njimi, kako si vključena, kako se ti zdi da komunicirajo s tabo itd.
Včasih smo ljudje zelo strogi do sebe in imamo občutek, kot da smo drugim v breme, napoto in da se ne želijo družiti z nami, vendar je situacija ravno nasprotna. Morda si lahko pomagaš s tem, da si odgovoriš na naslednja vprašanja (dobro je, če si jih zapišeš in nanje tudi pisno odgovoriš na list papirja):
- Katere so moje misli, ki mi povzročajo skrbi?
- Kakšni so dokazi za to, da so moje misli realne?
- Kakšni so protidokazi, da moje misli niso realne?
Vprašanja ti lahko pomagajo pri tem, da vidiš, kako realna je situacija oziroma tvoje misli.
Upam, da se še kaj oglasiš, želim pa ti tudi srečno novo leto!
Patrik Senica, dipl. psiholog