Pozdravljeni,
Zadnje čase me zelo skrbi kako bi se lahko vključila v pogovore. Nasploh se mi zdi da sem bila včasih bolj glasna zdaj pa ko se pogovarjam z drugimi zmrznem. To je zelo slab občutek, ko si tiho in samo gledaš. Rabim kakšen nasvet glede tega.
Lep pozdrav Lina
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Lina, pozdravljena!
Najprej pohvala za tvoj pogum, da prepoznaš, kje se ne počutiš dobro in da si upaš o tem spregovoriti.
Govoriš o stiski, kako se vključiti v pogovore. Praviš, da s tem prej nisi imela težav in si bila bolj glasna, sedaj pa v pogovorih zamrzneš, kar ti prinaša slab občutek.
Ljudje smo družabna bitja in potrebujemo družbo. V tvojih letih pa vem, da je občutek, da si vanjo vključen in v njej slišan še toliko bolj pomemben, zato slišim tvojo stiko ob tem, da ni prijetno samo stati zraven v tišini in opazovati. Glede na to, da opisuješ, da si včasih bila bolj glasna, bi te povabila k razmišljanju, kaj se je od takrat spremenilo? In kaj ti prinaša ta strah, da sedaj zamrzneš in si tiho? Je to odvisno od družbe, v kateri potekajo pogovori? Morda od vsebine le-teh? Kaj bi ti potrebovala takrat, ko zamrzneš vendar bi se rada vključila v pogovor? Morda se lahko opreš na izkušnje pogovora z nekom, kjer ti ni težko.
Praviš, da si želiš nasvet; moje povabilo je, da nisi prestroga do sebe, da poiščeš to glasno punco v sebi in jo povprašaš, kaj ji je takrat pomagalo, kaj je zanjo delovalo.
V pogovorih z vrstniki velikokrat želimo pokazati, da jim pripadamo, se želimo izkazati, nastopiti samozavestno in pritegniti pozornost poslušalcev, zato se pogosto zapletemo v lastne misli »Kaj naj odgovorim na to?«,  »Kaj naj rečem sedaj, da se bo slišalo pametno?« in podobno. V kolikor se ti to dogaja, pa bi jaz svetovala, da raje poslušaj, o čem sogovornik zares govori in se ne obremenjuj že vnaprej s svojim odgovorom. Najbolje in najbolj pomensko se pogovarjamo takrat, ko izhajamo iz samih sebe in tega ne igramo, temveč poskušamo sogovornika res razumeti in začutiti. Vključenost v pogovor pogosto izkažemo tudi s postavljanjem vprašanj. Lahko sprašuješ stvari, ki te zanimajo, ki jih ne razumeš, o katerih bi rada izvedela kaj več. Z vprašanji ponavadi damo občutek, da sogovornika poslušamo, slišmo in smo v pogovor vključeni.
Upam, da sem ti z odgovorom olajšala vključevanja v pogovore. Glasno Lino že poznaš, torej je zdaj čas, da jo ponovno prebudiš in vstopiš v pogovor s takšnim pogumom, kot si pisala nam.  V kolikor imaš še kakšno dodatno vprašanje pa te vabim k nadaljnjemu dialogu.
Eva Žukovec, bak. psihoterapevtske znanosti SFU Ljubljana