Oj,
Ime mi je Boris, lahko me pa klices kadar zelis. (Hec). zanima me kakšen nasvet mi lahko daste da se uprem staršem kajti jaz ne hodim rad v šolo. ne učim se rad ter nič me ne zanima. imam nekaj prijateljev. vsi so podobnih let. v prostem času hodimo hat in pa igramo nogomet. starši tega ne odobravajo, saj so mnenja d bi se mogu osredotočit na izobrazbo. kmalu bom 18 in me skrbi, da če do takrat ne zgladimo odnosov, da bo situacija doma slaba. Moja sanjska služba je biti komisionar v merkatorju. se mi zdi da lahko to počnem tudi brez dotične izobrazbe. Imel sem že nekaj pogovorov s solsko psihologinjo katero sta klicala moja obupana starša ampak ni bilo učinka. kvečjemu sem se se bolj uprl teu. Punco imam, ime ji je Pavla. ona na drugi strani rada hodi v šolo. Zaradi tega se hitro skregava. Imam jo rad ampak se mi zdi da ne razume tega da mene šola ne zanima. Nveme kaj naj naredim. žalosti me dejstvo, da name doma gledajo kot zgubo. Upam da vas to sporočilo najde ter, da mi kar se hitro da odpišete.
Lep in uspešen dan vam želim.
Boki
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
kot si opisal, si se znašel v neprijetni situaciji glede šole, staršev ter tvojega razmišljanja. Praviš, da ne hodiš rad v šolo, da se ti izobrazba ne zdi pomembna in da zaradi tega prihaja do konfliktov s starši ter punco. Zaradi tega te ne gledajo lepo in temu niso naklonjeni. Pogovarjal si se že s šolsko psihologinjo, kjer ni bilo učinka in si se le še bolj uprl. Ti bi si želel te konflikte rešiti in situacijo z bližnjimi izboljšati. Sprašuješ pa, kako se upreti staršem, če te prav razumem?
Po eni strani bi se rad boljše razumel s starši, po drugi bi se jim uprl. Morda si v dani situaciji precej zmeden in ne veš, kaj čakati in od koga. Mogoče tudi zaradi pritiska staršev še toliko težje hodiš v šolo, če tega pritiska ne bi bilo, ti morda to ne bi bila takšna težava in bi lažje hodil. Razumem lahko starše, ki ti želijo najboljše in menijo, da je pomembno pridobiti izobrazbo. Morda v tej situaciji tega niti ne moreš jasno videti, ampak boš to lahko v prihodnosti obžaloval, če ne boš mogel dobiti določene službe. Mogoče res zdaj že veš, da bi trenutno želel delati kot komisionar v mercatorju, ampak ne moreš vedeti, če boš to dejansko lahko delal. Prav tako boš lahko še spremenil svoj interes na kaj drugega, pa potem ne boš imel potrebne izobrazbe in bo težava z zaposlitvijo. Vedno je dobro imeti rezervni načrt, če se nekaj ne izide. Zaradi takšnih situacij pa je dobro narediti šolo in pridobiti izobrazbo. Če pa bi se rad staršem uprl in še poslabšal odnos, pa si najdi službo, se osamosvoji in potem boš tudi moral odgovarjati za svoje odločitve ter posledice le-teh.
Dobro bi bilo, da bi našel več interesov, stvari, ki bi jih rad počel, saj si napisal, da te nič ne zanima. Če ne boš imel hobijev, ti bo v življenju toliko težje in bolj dolgočasno, zaradi česar boš lahko prikrajšan. Razmisli o tem, kaj te veseli, kje se vidiš čez nekaj let, kako si želiš razvijati odnos s punco ipd. Verjamem, da lahko bližnjim dokažeš, da nisi zguba in da pridobiš izobrazbo ter želeno službo.
Morda odgovor ni takšen, kot ga pričakuješ, a upam, da ti bo v razmislek.
Lepo te pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije