Sem prvi letnik gimnazije in matematika mi že v osnovni šoli ni šla najbolje. Vadim in delam vaje vsak dan ampak ne razumem. Zaradi tega sem pod stresom in se ves čas jočem. Nevem kaj narediti da bom bolje razumela in reševala probleme pri matematiki. Prosim za pomoč in nasvet.
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
To, kar doživljaš, je v prvem letniku gimnazije zelo pogosto, še posebej pri matematiki. Težava skoraj nikoli ni v tem, da nekdo "ni za matematiko", ampak v tem, da manjkajo temelji iz osnovne šole, snov v gimnaziji pa je hitrejša in zahtevnejša.
Če se učiš in delaš vaje, pa še vedno ne razumeš, to pomeni, da potrebuješ razlago od začetka in počasneje, ne pa več vaj. Stres in jok dodatno otežita razumevanje, zato je pomembno, da najprej zmanjšaš pritisk nase.
Svetujem ti, da utrdiš osnovne pojme, kot so ulomki, enačbe, negativna števila in potence. Pomembno je tudi, da o svojih težavah spregovoriš s profesorico ali šolsko svetovalno delavko ter po potrebi poiščeš dodatno razlago ali inštrukcije. Obiskuješ dopolnilni pouk matematike v šoli? Imaš možnost, da dobiš tutorja iz višjega letnika? V pomoč so lahko tudi razlagalne zbirke nalog, na primer znamza5.si, ki so dostopne tudi v knjižnicah.
Najpomembneje pa je to: matematika ne določa tvoje vrednosti ali pameti. To, da ti je težko, ne pomeni, da nisi sposobna, ampak da potrebuješ drugačen pristop in več podpore.
Želim ti vse dobro, če imaš pa še kakšno vprašanje, pa le napiši.
Lep pozdrav
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike