Zaskrbljujoče misli vsak dan. Že takoj ko se zbudim me je takoj strah pa ne da bi bila v neki nevarnosti ampak me je strah prihodnosti oziroma kaj se bo zgodilo naprej. Eno minuto sem čist uredu drugo minuto me že neki skrbi. Zmeraj v vsakem momentu se najde ena misel ka me skrbi.
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Naj se ti najprej zahvalim, da si se obrnila na našo spletno svetovalnico. Praviš torej, da se konstantno boriš s skrbmi o svoji prihodnosti. Če sem prav razumela si želiš, da bi bilo teh skrbi manj in te zanima na kakšen način bi lahko to dosegla.
Nisi omenila ali si se o tem že s kom pogovarjala? Včasih se lahko že samo po pogovoru z bližnjim počutimo veliko bolj olajšano, saj nam pogovor omogoča, da se razbremenimo vseh misli, ki nas težijo. Pomembno je tudi poudariti, da je določena mera skrbi popolnoma normalna in jih vsakodnevno doživlja vsak izmed nas. Težava postane, če je teh misli, kot si tudi sama napisala, preveč in ne moremo več normalno funkcionirati v vsakodnevnem življenju.
Obstaja kar nekaj načinov kako se lahko spoprijemamo s prekomernimi skrbmi. Poskusiš lahko na primer s tehnikami sproščanja. Teh obstaja kar veliko (npr. dihalne vaje, postopno mišično sproščanje, vizualizacija…) in je zato priporočljivo, da jih poskusiš več ter tako vidiš, katera izmed njih najbolj ustreza tebi. Nekatere izmed njih so posnete na naslednji povezavi: https://www.skupajzazdravje.si/dusevno-zdravje/sproscanje/. Navadno je potrebno najprej kar nekaj vaje in potrpežljivosti, da jih začnemo izvajati pravilno ter da opazimo njihovo delovanje.
Pomaga lahko tudi že prej omenjen pogovor. To je lahko z eno od prijateljic, starši, svetovalno delavko ali drugim odraslim, ki mu zaupaš. Pri spopadanju s temi mislimi, ti lahko pomaga tudi fizična aktivnost ali kakšen drug hobi, s katerim se rada ukvarjaš (npr. branje knjig, ustvarjanje…). Nekaj več o tem si lahko prebereš še na naslednji povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/soocanje-z-anksioznostjo/ .
Še ena izmed tehnik, ki jo bom omenila pa je preusmerjanje misli, s katero prekinemo tok negativnih misli. Na kakšne načine lahko to storiš, pa najdeš opisano v tem prispevku: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/tehnike-preusmerjanja-misli/ .
Upam, da ti bo moj odgovor vsaj nekoliko v pomoč. Če se ti pojavi še kakšno vprašanje, pa mi napiši.
Lepo bodi,
Nika Koder, mag. psihologije