Pozdravljeni,
na vas sem se obrnila z vprašanjem, saj menim, da mi boste znali odgovoriti na to vprašanje in da mi boste znali pomagati. Obračam se z vami z vprašanje, kako bi se spremenila? Saj si tako osebno kot fizično nisem bvšeč. Moj obraz mi ni všeč, zato me noben fant niti pogleda ne, vsi se obreačajo stran in za mojim hrbtom govorijo kako sem grda in da si jaz že nebom našla fanta. Res bi se rada spremenila, prebolela sem tudi že anoreksijo in se z vsem tem res nebi več rada srečala. Res se bi rada spremenila v obraz in tako stil oblačenja, samo nevem kako, nevem tudi kako bi spremenila stil oblačenja, saj tudi nevem kaj čem se občlečt.
Upam, da mi boste res znali svetovat in da me boste razumeli.
• Uredništvo
Kiara Katarina Florjanič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
res sem hvaležna, da si se nam odločila pisati in deliti svoje občutke. Vem, da to ni lahko in že s tem si pokazala veliko poguma.
Razumem, da si želiš spremembe. Vsi si želimo biti sprejeti in se dobro počutiti v svoji koži. Zelo boli, ko drugi o nas govorijo nesramno, še posebej, če njihove besede začnemo verjeti tudi sami. A verjemi, kar drugi govorijo za tvojim hrbtom, ni objektivna resnica. Pogosto ljudje izrekajo grde besede zaradi lastnih stisk ali negotovosti. Njihove besede ne določajo tvoje vrednosti. Kako pogosto pa slišiš takšne komentarje?
Zelo sem vesela, da si prebolela anoreksijo. To je res velik dosežek, ki govori o tvoji moči in pogumu. Verjamem, da pot do okrevanja ni bila lahka. Bi mi želela povedati, kaj ti je takrat najbolj pomagalo? Kakšen je sedaj tvoj odnos s svojim telesom? Pomembno je, da se zavedamo, da naše telo ni vredno le zaradi svojega videza, ampak zaradi vsega, kar nam omogoča. Vem, da se zdi, kot da svet gleda samo zunanjost. Še posebej v času, ko smo obdani z idealiziranimi podobami na družbenih omrežjih. Ampak ljudje, ki te imajo radi, so ob tebi zaradi čisto drugih razlogov. Pomisli na ljudi, ki jih ti imaš rada. Zakaj so ti pomembni? So to stvari, ki jih vidiš na prvi pogled ali gre za nekaj globljega?
Kljub temu popolnoma razumem, da si želiš tudi vizualne spremembe. Stil oblačenja je lahko super način, da izraziš, kdo si.  Pri tem ni pomembno, kaj pravijo trendi, ampak da se v oblačilih dobro počutiš. Če še ne veš, kaj ti je všeč, ti predlagam, da začneš raziskovati na aplikacijah kot je Pinterest ali Instagram. Morda ti pomaga tudi to, da pogledaš, katere barve ustrezajo tvojem odtenku kože, las in oči ter kakšni kroji se prilegajo tvoji postavi. Na spletu lahko najdeš veliko vodičev za to. Na tak način pa boš lažje poudarila svojo naravno lepoto.
Opazila sem tudi, da si omenila, da si psihično nisi všeč. Kaj si imela s tem v mislih? Zelo pomembno je, da si všeč sama sebi, tudi na znotraj. Samozavest ni nekaj, kar imamo ali nimamo. Je nekaj, kar lahko postopoma razvijamo. Ena od poti je, da začneš opažati, kaj je pri tebi lepega. Lahko si poskusiš narediti seznam stvari, vizualnih in značajskih, ki so ti pri sebi všeč ali na katere si ponosna. Spremembe, ki si jih želiš, pa naj izhajajo iz ljubezni do sebe, ne iz sovraštva. Tvoj notranji glas bo s teboj celo življenje. Naj bo nežen in spodbuden. Če opaziš, da si do sebe kritična, si poskusi postaviti vprašanje: Bi tako govorila z osebo, ki jo imaš rada? Na spletu obstajajo tudi različne vaje za samosočutje, kot so pisanje dnevnika, meditacije ipd. Če bi te kaj takega zanimalo, ti z veseljem pomagam poiskati.
V vsem tem, pa se zavedaj, da nisi sama. Priporočam ti, da se o svojih občutkih pogovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš. Pogovor lahko zelo pomaga, še posebej, če začutiš, da te kdo res posluša in razume. Si že kdaj o tem govorila z nekom? Bi si to želela?
Če bi me želela še kaj vprašati ali deliti, sem tukaj.
Lep pozdrav,
Kiara Katarina Florjanič, dipl. psihologinja (UN)