Jaz sem generalno vesela in drugim pospodna oseba. Letos pa je vse razpadlo. Imam zgodovino izgubljenih mackov in ljudi. Izgubila sem ze stiri macke in dva cloveka. Tega leta, in sicer v maju, smo pa zaradi bolezni z crevesji dali uspavat se Simbo (macka). Ceprav imam se kar dva, Puhico in Tigija, in sem sem se od ostalih izgub kmalu spet spravila k sebi, se od takrat naprej pocuzim votlo in brez namena.
Jaz sem tudi karatejistka. Treninge imam stirkrat na teden in ponavadi pride tudi moja simpatija. Vceraj sem imela tekmo, tako kot tudi on. Nazalost je izgubil in bil potrt, zato sem ga poskusila razvedriti ali pa da bi vsaj odmislil poraz, toda se je zacel razburjati, zato sem mu dala prosror. Imam rudi starejso sestro, ki je bila zraven. Samo njej je pustil blizu in se ni razburjal ob njej. Ceprav je bil po njunem pogovoru boljse volje, sem malce ljubosumna, ampak po drugi strani vesela ker sma se lahlo skozi igro kart zblizala in se je veliko smejal.
V soli pa se zadnje case pocutim osamljeno in se raje drzim zase. Zdaj pa mi pocasi, malo po malem, stran bledi navdusenje nad zivljenjem. Ceprav sem ze veckrat hotela narediti samoumor sem se spomnila druzine, sole in bliznjih prijateljev. Najbolj se pa se, ob taksnih trenutkih spomnem moje depresivne sololke in na podporo ki ji jo dajem. To se slisi dobro ampak, jaz ne zaupam nikomur svojih tezav zaradi misli o predsodkih ki jih lahko naredijo in se pocutim odstranjeno kljub podpori druzine, prijateljev in vredu sporazumi v soli.
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si mi pisala in zaupala, kako se počutiš. Res si pogumna, da se odprto pogovarjaš o svojih občutkih, še posebej, ker si letos doživela toliko težkih stvari.
Razumem, da ti je zelo težko zaradi izgube mucka Simba. Ko izgubimo ljubljeno žival, s katero smo preživljali vsak dan, nas to lahko globoko prizadene in pusti občutek praznine, kot da nam nekaj manjka. Tudi če imaš doma še druge mačke, kot sta Puhica in Tigi, ti tega, kar si imela s Simbo, ne morejo povsem nadomestiti. Vsaka izguba, ki jo doživimo, je posebna in zahteva svoj čas, da jo predelamo. To, da se še vedno počutiš prazno in brez volje, je povsem razumljivo.
Opazila sem tudi, da imaš veliko srce za druge. Čeprav si se tudi sama počutila težko, si poskusila razveseliti simpatijo, ko mu ni šlo najbolje na tekmi. To kaže, da ti je zelo mar za ljudi okoli tebe. Ko je izbral pogovor s tvojo sestro, te je to verjetno zabolelo. Takšni občutki, kot so ljubosumje ali žalost, so čisto naravni. Pomembno je, da si mu pustila prostor in ga skušala razumeti – to kaže, kako zrela in prijazna si, tudi če se to ni izšlo, kot si si želela.
Razumem tudi, da se v šoli počutiš osamljeno. Večkrat se bojimo, da nas drugi ne bodo razumeli ali da bodo imeli o nas napačne predstave. To je običajno, in veliko ljudi, tudi odrasli, se včasih počutijo podobno. Pomembno pa je, da veš, da te ljudje okoli tebe podpirajo, čeprav včasih ne veš točno, kako se jim odpreti. Vem, da zaupanje raste počasi, a z majhnimi koraki lahko začneš ljudem pokazati, kako se počutiš. Lahko začneš s tem, da pišeš o svojih občutkih ali pa izbereš nekoga, ki mu zaupaš in mu poveš, kaj doživljaš.
Zelo pogumno je, da si omenila tudi svoje temne misli. Razumem, da ti je včasih res težko in da misliš, da bi bilo lažje, če bi kar končala s tem. Toda globoko v sebi se vedno znova spomniš na svojo družino, prijatelje in ljudi, ki jih imaš rada. To je res velik razlog, da vztrajaš. Vem, da ti je mar za druge, in ta tvoja skrb za druge ljudi ti lahko pomaga tudi pri tem, da se naučiš poskrbeti zase.
Če si pripravljena, lahko svoje občutke podeliš s kakšnim odraslim, ki mu zaupaš – morda s starši, teto, dedkom ali pa v šoli z učiteljem ali šolskim svetovalnim delavcem. In brez strahu, da bi te kdo obsojal. Oni so tam zato, da te poslušajo in ti pomagajo razumeti, kaj vse se dogaja v tvojem svetu. S tem ni prav nič narobe; pogovor ti lahko pomaga, da se začneš počutiti bolje in da počasi najdeš svojo pot nazaj k veselju. Se strinjaš? Imaš morda tudi že samomorilni načrt, si že poskušala narediti samomor?  Če si v stiski lahko pokličeš tudi TOM telefon (116 111) ali pišeš meni.
Vzemi si čas, ne pritiskaj nase in ne pozabi, da nisi sama.
Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije