Grdo zgledam in zaradi tega nisem nikoli pristopil do neke punce ker se mi zdi da nima smisla. Nikoli nisem imel punco ali bil komu vsec. Zato sem se odločil da neham razmišljat o tem in da se spoprijaznim s tem da bom zavedno samski ampak nevem kako si lazje preboleti in nehati razmisljati o tem?
Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
naj ti najprej priznam, da se me je tvoj zapis zelo dotaknil. Živimo v svetu, v katerem se pogosto zdi, da je zunanji videz ena od najpomembnejših vrednot. Sporočilo, da nismo dovolj dobri takšni, kot smo, nam želijo prodati na vsakem koraku, in to velja tako za ženski kot tudi za moški spol. Obkroženi smo z idealiziranimi podobami, ki bi nam naj predstavljale ideal moškega ali ženske. Nehote te podobe ponotranjimo in jih uporabimo kot standard, s katerim se primerjamo. V takem svetu lahko hitro dobimo občutek, da je naš videz daleč od zaželenega, celo občutek, da smo grdi. A, ko govorimo o lepoti, je dejstvo ne samo to, da se lepotni standardi spreminjajo, ampak tudi, da imajo “vsake oči svojega malarja”. In ja, ta fraza je zelo klišejska (zato ti ne zamerim, če si na tej točki zavil z očmi), ampak je v klišejih po navadi tudi nekaj resnice. Vsako dekle ima svoje preference in zagotovo imaš poteze in lastnosti, ki se bodo določenemu dekletu zdele privlačne. Dejstvo je tudi, da včasih sami sebe zaznavamo drugače kot nas vidi drug spol. Do sebe smo lahko največji kritik, medtem ko drugi v nas prepoznajo nekaj, česar sami nikoli ne bi izpostavili kot odliko. Praviš, da nisi bil nikoli komu všeč … vendar je to nekaj, kar pravzaprav zelo težko ocenimo. Pomisli, si tudi sam že bil v situaciji, ko si na skrivaj do dekleta gojil simpatijo, a njej svojih čustev nisi izrazil?
Seveda pa je res, da lahko naša samozavest izredno vpliva na to, kako pristopamo do potencialnih partnerjev. Če imaš prepričanje, da “nima smisla”, se je resnično težko postaviti v ranljivo pozicijo v kateri se odpreš tudi za zavrnitev, ki te lahko še dodatno dotolče. A to je tveganje, ki ga v ljubezni moramo sprejeti, saj smo le tako odprti za nove priložnosti. Občutek imam, da si se ti zanje že zaprl, a po drugi strani vseeno hrepeniš po tem, da bi nekoč izkusil povezanost in ljubezen. Ne zanikaj si teh želja in se jim ne odpovej, saj niso nerealistična. Morda zahtevajo le malo več potrpežljivosti in predvsem ljubezni do sebe. Zato ti svetujem, da se, raje kot to, da se sprijazniš in da preboliš, usmeriš v to, kako postati oseba, ki bi bila dober partner. Razmisli o lastnostih, ki jih že imaš in te delajo dobrega potencialnega partnerja (npr. zvestoba, dobra komunikacija, empatija …). Nato razmisli o tem, kje bi še lahko napredoval (npr. večja samozavest, optimizem, pogum …). Poskusi negovati te lastnosti in spremeniti miselnost, ki jo imaš glede zmenkov. Zavrnitev je sicer lahko boleča, a je hkrati sporočilo o tem, da ta oseba ni bila primerna zate (četudi si bil prepričan, da je). Zaslužiš si nekoga, ki si te bo želel z enako vnemo, kot si ga želiš ti. Razmisli tudi o tem, ali se resnično izpostavljaš situacijam, kjer lahko spoznavaš nove ljudi. Pogosto se zapremo v svoj mehurček in mislimo, da pravi za nas pač ne obstaja. A svet je veliko večji kot naš krog poznanstev, zato ostani odprt za spletanje novih socialnih stikov tudi neodvisno od romantičnega interesa. To ti bo krepilo samozavest in socialne veščine, ki pridejo zelo prav pri komunikaciji z dekleti … in nikoli ne veš, mogoče se nekje med novimi poznanstvi skriva pot do prave osebe zate.
Ljubezni enostavno ne moremo priganjati. Četudi se ti zdi, da je zate že prepozno, se zavedaj, da nisi sam in da obstaja veliko fantov in deklet, ki so v podobni situaciji in jim manjka romantičnih izkušenj. A prihajaš v starostno obdobje, na katero lahko gledaš z optimizmom, saj ljudje izbirajo partnerje, s katerimi bodo gradili dolgoročne zveze. Videz kot odločilni faktor postaja manj pomemben, v ospredje pa stopata osebnost in sposobnost, da lahko par zgradi sprejemajoč in zaupen odnos. Poleg tega ni nič bolj privlačnega, kot oseba, ki je samozavestna v svoji koži, a se je kljub temu pripravljena izpopolnjevati. Videz lahko vedno “prikrojimo” - z drugačnimi oblačili, pričesko, zdravim življenjskim slogom ipd. A vsi ti poskusi morajo biti usmerjeni v to, da poudarimo lastnosti, ki jih na sebi cenimo, ne pa kot kaznovanje samega sebe. Samozavest ne izhaja vedno iz zunanjosti - mnogo na videz “popolnih” ljudi je izjemno nezadovoljnih s svojim izgledom in neprestano iščejo načine, kako ga popraviti. Resnična samozavest izhaja od znotraj, iz ljubezni do sebe, iz katere se potem trudimo postajati najboljša različica tega, kar že pravzaprav smo. Gre za to, da izkoristimo svoje potenciale.
Prepričana sem, da boš nekoč spoznal dekle, ki jo boš izjemno osrečil in tudi ona tebe. Bodi potrpežljiv in prizanesljiv do sebe v času, ko jo iščeš - in ona išče tebe :).
Vse dobro,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)
12
12345
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Anadeja Bajzek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
razumem te, da je težko najti čas za spoznavanje novih ljudi, če si zaposlen in ti ne ostaja veliko energije. Tudi, če z bolj aktivnim druženjem počakaš do oktobra ni nič narobe. Morda lahko v tem času ugotoviš, katere so tiste dobre lastnosti, ki jih lahko izpostaviš. Kako jih najti? Pomisli na pozitivne izkušnje, ki si jih imel v socialnih situacijah (ne nujno z dekleti, lahko tudi na splošno). Morda si dober poslušalec, morda imaš dober smisel za humor, si vljuden in pozoren na potrebe drugih, si zaščitniški do šibkejših? Imaš morda specifičen interes o katerem imaš široko znanje? Lahko si tudi bolj pozoren na interakcije, ki jih imaš v sedanjosti - ali te morda delodajalec pohvali zaradi katere lastnosti? V katerih značilnostih pozitivno izstopaš v primerjavi s sodelavci? Če se ti zdi, da lahko zaupaš staršem, so lahko tudi oni dober vir informacij o tem, kaj so tvoje odlike.
Pri tem kako izpostaviti te lastnosti v interakciji s puncami, pa je najpomembneje, da si samozavesten v to, kar si. Ko boš imel "seznam" svojih odlik in prednosti, boš ugotovil, da lahko dekletu veliko ponudiš. Samozavest ti pomaga, da se ne umakneš vase ali se ne prilagajaš, samo zato, da bi ugajal, ampak, da si avtentičen in sproščen.
Pa še na najpomembnejši del. Kako spoznati ljudi? Tinder in druge aplikacije za zmenke (Bumble itd.) so dvorezen meč. Po eni strani so odličen način, kako pristopiti do deklet na bolj varen način, za zaslonom, po drugi strani pa zelo temeljijo na fizičnem izgledu. To je pravzaprav prvi kriterij (in pogosto edini) po katerem uporabniki presojajo. Glede na to, da trenutno nimaš veliko časa, ti uporabe tega ne odsvetujem, pomembno pa je, da se zavedaš, da so razmerja in zmenki veliko več kot le “listanje po katalogu partnerjev” in da si veliko več kot le nekaj slik na profilu. Lahko pa na to gledaš, kot na vajo v komunikaciji z dekleti (iz katere pa se seveda lahko izcimi kaj več).
Praviš, da oktobra spet začenjaš s faksom. Študij je odlična priložnost za spoznavanje novih ljudi. Najverjetneje študiraš v mestu, kjer obstaja kakšno študentsko društvo, študentske aktivnosti itd. Sploh na začetku leta je veliko spoznavnih aktivnosti in družabnih aktivnosti, katerih se lahko udeležiš. Predlagam ti, da se včlaniš v kakšno izmed teh društev, saj jih je res veliko. Lahko gre za društvo, ki združuje študente različnih fakultet, lahko je društvo na tvoji fakulteti. Spremljaj tudi dogodke, ki jih organizirajo druga društva (npr. predavanja, jezikovne tečaje, filmske večere). Ta ti bodo razširila obzorja hkrati pa dala priložnost, da spoznaš nove ljudi. Po dogodku poskusi vzpostaviti kontakt - zastavi kakšno vprašanje, pokaži zanimanje za to, da se udeležiš še kakšnega dogodka itd. Še ena priložnost so prostovoljstva, kjer vedno iščejo nove člane, hkrati pa je veliko izmed njih prav deklet. S tem, da se odločiš del časa posvetiti pomoči drugim pa pokažeš srčnost - in to, kar si tudi sam izpostavil, empatijo.
Upam, da ti kakšen od nasvetov pride prav in vesela bom, če mi o tem še kaj napišeš.
Vso srečo!
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)