hejj.... stara sm 13 let in prihajam iz celja...zelo dougo casa ze primisljujem o svojih problemih in strahovih...mojj najvecji strah je naredizi preval naprej in nazaj zaradi tega ker imem prekomerno telesno tezo in zaradi tega ker mi je v 5 razredu v vratu poknalo in zdaj si nc vec neupam...........moji problemi pa so taksni da doma imamo nonstop probleme ker se mama pa ata kregata in to vpliva tudi na mene......to je tudi del mene in mojega telese.....problem je da dejansko nikoli nenajdem pravega trenutka da bi izgubila vsaj malo kilogramov vem da to traja mesece in mesece ampak enostavno nemormm......zaradi tega je prislo tudi do rezanja inn kajenja....zacela sem se fugirat vejpat in tudi od tega se nemorm odvadit.....govorijo pa mi tudi da sem debela in grda....nepocutim se vredu v svojem telesu in lajfu:(
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Veseli me, da si se odločila, da mi pišeš. Žal mi je, da se spoprijemaš s toliko težkimi situacijami. Vedi, da nisi sama; veliko mladostnikov se v tem obdobju počuti neprijetno, odmaknjeno, zmedeno, žalostno, nezadovoljno ...
Iz tvojega sporočila vidim, da nisi zadovoljna s svojim telesom, ter da poskušaš shujšati. Je možno, da vidiš svoje telo kot krivca za svoje težave? Mogoče si tudi zato začela kaditi, se rezati ... da bi s tem prizadela svoje telo. Vendar tudi če boš shujšala, tvoje druge težave ne bodo nič manjše. Kajenje in rezanje je oboje nevarno za tvoje zdravje. Zaslužiš si živeti, imeti kvalitetno, dolgo in srečno življenje. Si že poskusila nehati?
Kakšen je tvoj odnos z mamo in očetom? Bi se lahko z obema ali pa vsaj z enim od njiju pogovorila, jima zaupala, kako ti doživljaš njuno kreganje ter v kakšno situacijo te z njim postavljata vedno znova? Mogoče bi te slišala in se potrudila izboljšati družinsko dinamiko, če bi videla, kako zaradi nje trpiš.
Zaradi tvojih samodestruktivnih vedenj (kajenje, rezanje, "vejpanje" ...) ter stiske, ki jo doživljaš, bi bilo dobro, da svoje težave čim prej deliš z učiteljem, ki mu zaupaš, šolskim psihologom, prijateljico ali zdravnikom. Če si težave že poskusila rešiti (ne s hujšanjem) in se stanje ni izboljšalo, verjetno potrebuješ strokovno pomoč. Pomoč psihologa lahko dobiš preko napotnice, ki ti jo napiše osebni zdravnik. Prav tako lahko hitro pomoč poiščeš v enem izmed centrov za duševno zdravje otrok in mladostnikov, kjer ti bodo z veseljem pomagali, tukaj je seznam centrov: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/#seznam
Najpomembnejše je, da se zavedaš, da si vredna ljubezni, spoštovanja in podpore, ne glede na to, kaj se dogaja okoli tebe ali kako se počutiš v svojem telesu. Ne obupaj in poišči pomoč, ki jo potrebuješ.
Piši mi še kaj, da bom vedela več. Pošiljam ti velik objem.
Ajda Novak, mag. psihologije
Po
Pomagam
Živjo,
Tudi jaz sem bila v najstniških letih takšna. Sem imela mal več kilogramov. Sem se trudila shujšati in mi ni uspevalo. Potem pa sem se okrog 18 leta sprijaznila s tem da sem pač "debela". In kmalu potem sem začela sama od sebe hujšati, amapk normalno nisem bila nič bolna. le ko sem se nehala obremenjevati so šle kile kar same dol. Zdaj imam že 20 kg manj kot takrat in moram priznati da ce bi jih imela 5 več me sploh nebi motilo. Mogoce more tvoje telo čez puberteto. In se boš potem izoblikovala. Če pa ješ veliko sladkega pa lahko najprej popaziš na to. Ze z tem da umaknes sladkarije se bo poznala razlika. Če pa te skrbi da zaradi tega nebi bila ušeč kakemu fantu pa brez skrbi. Tapravemu bos usec taka kot si. Pa še to šele po 20 letu bos zares prava zenska in takrat bodo tusi fantje gledlai drugace vrjemi in bos opazila da imajo tisti pravi rajsi punce k kaksnem kg vec.
Lp drzi se zagotovo si zelo dobra oseba.