pozdravljeni sem bolj tiha in zadrzana oseba in tudi ko se trudim preko sebe imam velik priblem ker res nevem kako in kaj se pogovarjati z ljudmi
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da si v komunikaciji z drugimi bolj zaprte narave. Srečuješ se z vprašanji kako in kaj se sploh pogovarjati z ljudmi.
Za začetek me zanima malce več o tej tvoji težavi. V kakih situacijah opažaš to svojo zadržanost? Samo z neznanci ali tudi z znanci? Ne veš pristopiti k sošolcem ali te muči le nagovarjanje neznancev? Se ti zdi, da se v krogu ljudi kar izgubiš in si raje v ozadju? Imaš v mislih sproščen pogovor ali tudi vzpostavljanje komunikacije v bolj uradnih okoljih (npr. z učiteljem, prodajalko v trgovini, ...)
O čem razmišljaš, ko se znajdeš v taki socialni situaciji in ali ob tem občutiš kak strah? Morda strah pred tem, da ti bo pri pogovoru zmanjkalo tem za pogovor, ali da ne boš vedela, kako se odzvati na sogovornika? Kako se počutiš in kako se vedeš, ko se pa dejansko znajdeš v situaciji, ki od tebe zahteva komunikacijo z drugimi?
Zate imam nekaj napotkov, ki ti lahko pomagajo pri pogovoru z drugimi. Svojo komunikacijo lahko poskusiš načrtno uriti preko namernega izpostavljanja socialnim situacijam, ki bodo od tebe zahtevale pogovor. Kaj to pomeni? To pomeni, da sama načrtno pričneš pogovor. Ker boš pogovor začela načrtno, se lahko nanj tudi pripraviš tako, da si na primer pripraviš kake iztočnice oziroma teme, o katerih bi lahko govorila. Poišči skupne točke s sogovornikom.
Razmisli, v kaki situaciji bi lahko ti sama pričela pogovor. Za začetek lahko to poskusiš v tebi bolj »domačih« okoljih, na primer med prijatelji, družino, sošolci. Kasneje lahko stopiš malce dlje iz cone udobja in vzpostaviš pogovor z ljudmi tudi v drugih okoljih in situacijah.
Sproščen pogovor je seveda dvosmerna komunikacija, ki ne more biti vedno predvidljiva in strogo strukturirana, zato bo svoj del prispeval tudi sogovornik, ti mu pa dobro prisluhni. Ko se pogovor enkrat prične, je nato dosti lažje nadaljevati.
Spodbujam te tudi, da okrog sebe opazuješ, kako med seboj komunicirajo drugi. Poslušaj kako govorijo in opazuj njihovo nebesedno govorico (npr. ton govora, telesna govorica, ...). Če se znajdeš v situaciji, kjer ne veš kako se odzvati pa pomisli, kašen odziv bi si sama želel od sogovornika v taki situaciji.
Svojo komunikacijo lahko vadiš tudi pred ogledalom, kjer se lahko opazuješ. Poskusiš lahko zaigrati, kako si sebe predstavljaš samozavestno v neki taki situaciji, ko govoriš z drugimi. Hkrati lahko za pomoč prosiš koga od bližnjih. Preizkusite lahko igro vlog – družinski član igra neko drugo osebo v določeni situaciji, ti pa ob tem uriš svoje komunikakcijske spretnosti.
Javi, kako gre!
Amadeja Jurič, mag. psihologije