Pozdravljeni,
zelo bom vesela če mi boste pomagali.
Moja težava je v tem, da se ves čas primerjam z drugimi. Moja najboljša prijateljica je športnica in odbro ji gre v šoli, je edinka in ima taprav karakter za uspeh, nosi znamke, znamke, znamke...., ima hišo na morju ima lepo postavo, imajo dobre avte, vsi fantje jo obožujejo, vse punce enako........... Jaz nisem nič od tega, in nimam ničesar od tega. Tu pa tam imam kakšno majico z napisom adidas, to je pa tudi vse. Potem je tukaj postava. Vem da vsi govorijo naj vidim lepe stvari ampak to pri meni žal ne pomaga. Če nebom takšna kot želim oz. približno, bo vse narobe.
lp
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Tina,
najprej naj se ti zahvalim, da si se obrnila na svetovalnico.
Pišeš, da se ves čas primerjaš z drugimi. Da imaš prijateljico, ki ima veliko stvari, ki bi si jih želela tudi sama - postavo, karakter, stil oblačenja, način življenja ... Verjamem, da ti opazovanje nje in njenega načina življenja, kot tudi drugih, ki so ti všeč, vzbuja želje in hrepenenje po takšnem življenju. Na drugi strani pa ti to odpira vprašanja zakaj ti ne moreš imeti vsega tega, zakaj nisi ti takšna. Predstavljam si lahko, da se ob tem počutiš neprijetno, da te takšno razmišljanje večkrat žalosti in spravlja v obup.
Mladostništvo je obdobje, ko je v ospredju izgradnja naše samopodobe. Na drugi strani pa ste mladostniki soočeni s številnimi izzivi, ki se dotikajo tega področja in eno izmed teh je prav primerjanje z drugimi. Dejstvo je, da lahko na vsakem koraku v življenju najdemo množico ljudi, ki so po našem mnenju v nekem vidiku od nas boljši. Bodisi imajo boljše življenje, izgledajo bolje, imajo boljši način oblačenja itd. Zgodi pa se, da (pre)večkrat pozabimo, da obstaja tudi primerljiva množica posameznikov, ki je v slabšem položaju kot mi. Mogoče lahko v takšnih trenutkih pomisliš tudi na to, da zagotovo obstaja nekdo, ki si ne more privoščiti niti ene majice, ki bi imela napis Adidas.
Sicer s primerjanjem z drugimi v osnovi ni nič narobe, v kolikor to uporabimo za lasten napredek in razvoj. Če izhajava iz primera glede postave. Če bi si ti želela športne postave, ker ti je to všeč, si to opazila pri svoji prijateljici in veš, da je ukvarjanje s športom pomembno tako za fizično kot tudi duševno zdravje ter bi se pričela ukvarjati s športom, bi bil rezultat primerjanja pravzaprav zate zelo produktiven. Seveda pa moraš imeti pri tem v mislih to, da so tvoje zmogljivosti in lastnosti drugačne, kar pomeni, da je aktivnost in cilje dobro prilagoditi le-tem. Če te primerjanje z drugimi spodbudi, da razmišljaš o svojih ciljih in spremembah pri sebi in znaš te prilagoditi svoji edinstvenosti, je to sprejemljivo.
Ves čas omenjam dejstvo, da je potrebno cilje prilagoditi sebi. Če izhajam iz konkretnega primera. Če bi si želela dobro smučati in bi te k temu spodbudila kakšna vrhunska smučarka, bi bilo produktivno, da si cilje zastaviš v skladu s svojimi zmožnostmi in ne glede na vrhunsko smučarko. Dejstvo je, da je že samo njena fizična zmogljivost povsem drugačna, prav tako pa obstaja veliko drugih dejavnikov, ki prispevajo k takšnim rezultatom. Upam, da vsaj približno razumeš, kaj je bil namen tega zapisa.
Za konec pa bi izpostavila še to. Vsak posameznik ima veliko tega, kar je skupno tudi drugim. Kljub vsemu pa ima vsak posameznik skupek lastnosti, ki so značilne samo zanj. Te lastnosti ga delajo unikatnega, enkratnega, neponovljivega. Prepričana sem, da lahko tudi ti zase najdeš kup lastnosti, ki so značilne zate, ki te delajo takšno kot si. Lastnosti, na katere si lahko pri sebi ponosna. Razmisli, katere so te lastnosti in se jih skušaj spomniti takrat, ko boš hrepenela po lastnostih tvoje prijateljice. Tudi ona verjetno pri tebi opaža neke lastnosti, ki bi si jih želela sama. Pa jih nima. Pomembno je, da se osredotočimo na tiste vidike, ki jih pri sebi prepoznavamo in smo na njih ponosni. V kolikor pa bi si želela te vidike okrepiti, je lahko to super izhodišče.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije