Imam eno travmo. Dobila sem jo ko sem bila stara priblizno 8-9 let. Povezano je z spolnim nasilijem. Po tem sem bila zivcna zraven svojiga otcima in na splosno zraven moskih. Z decki sem imela tudi probleme za radi tega. Pocutila sem se zelo cudno. Kot da se bo zdaj nekaj hudega zgodila ali nekaj takega.
To mi ze zelo gre na zivce in zelo se zelim tega znebiti. Kako naj to naredim?
Uredništvo
Jaka Kovačič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
praviš, da imaš travmo, ki je povezana s spolnim nasiljem, ki se je zgodilo v tvojem otroštvu, za kar mi je iskreno žal. Nad otroci ne bi smel nihče izvajati nikakršnega nasilja, še najmanj pa spolnega. To je kaznivo dejanje, za katerega bi storilec moral odgovarjati. To kar doživljaš, po tako travmatičnem dogodku, je odziv tvojega telesa, ki reagira na spomin, ki je ostal v tebi.
Zelo pomembno je, da veš, da nisi sama kriva za to kar se ti je zgodilo. Naslednja, zelo pomembna zadeva je, da se o tej travmi lahko z nekom pogovarjaš. Da ne ostajaš v teh občutjih sama. V kolikor imaš kakšno zaupanja vredno odraslo osebo, ki bi ji lahko zaupala – morda svetovalec ali učitelj na šoli - se vsekakor obrni nanj.
V skladu s tvojo prošnjo, te želim usmeriti tudi na kakšno od strokovnih društev, ki se ukvarjajo z obravnavo žrtev spolnega nasilja in so po mojem mnenju dobro strokovno podkovani. Eno od teh je Združenje za MOČ, ki ga najdeš na tej povezavi: https://zamoc.si/. Prav tako se lahko obrneš na organizacijo, ki obravnava otroke in mladoletnike, ki so bili žrtve zlorab, Lunina vila, ki jo najdeš na tej povezavi: https://www.luninavila.si/ ter društvo, ki sprejema otroke in mladostnike, kjer lahko poleg preživljanja prostega časa, najdeš tudi strokovne delavce, ki bi ti z veseljem pomagali in ti prisluhnili – so Mladi zmaji, ki jih najdeš na tej povezavi: https://mladizmaji.si/ in delujejo na več lokacijah.
Želim ti srečo pri iskanju ustreznega društva in veliko poguma ter vztrajnosti – v kolikor ti katero od teh društev ne bi ustrezalo, jih prosi, da ti dajo nasvete za kakšne druge strokovnjake ali organizacije. V kolikor imaš še kakšno vprašanje, se lahko obrneš name in ti bom odgovoril.
Lep pozdrav,
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja