Dober dan,
Že nekaj časa opažam, da imam zelo negativne misli. Vedno ko se spomin na kakšno se posebej negativno misel mi v spominu ostane še nekaj časa, a nato po približno enem dnevu izgine. Pred tednom in pol pa ko sem si umival roke sem opazil da so moje žile na rokah zelo opazne. Od takrat dalje mislim samo na žile in jih ne morem odsmisliti. Zdaj jih ne morem spregledati in vedno ko pogledam svoje roke ali noge jih opazim (jih ne morem spregledati). Roke so najhujše. Tudi ko vidim del roke kjer se žile ne vidijo se spomnim na njih.Ko jih opazim me preide občutek nelagodja in stresa.Takoj jih opazim tudi na drugih ljudeh. Zaradi tega se počutim depresivno in nemotivirano.
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
najprej naj se ti zahvalim, da si se obrnil na našo Svetovalnico in ti povem, da si naredil pomemben in pogumen korak, ko si se odločil, da svoje misli deliš z nami.
Praviš, da te v zadnjem času obremenjujejo negativne misli in zdi se ti, da se osredotočaš predvsem na videz svojih žil, kar ti povzroča nelagodje, stres in občutja brezvoljnosti. Takšne vsiljive misli, ki kar ne izginejo in nas silijo, da se osredotočamo na neko določeno stvar, so lahko zelo naporne, vendar je pomembno, da se zavedaš, da v tem nisi sam, saj se veliko ljudi občasno srečuje s takšnimi vsiljivimi mislimi, telesno občutljivostjo ali podobnimi občutki.
Ko postanemo preveč osredotočeni na določen del telesa ali na neko misel, nam to lahko hitro začne povzročati stres, tesnobo ali celo občutke depresije, kot jih opisuješ tudi ti. Pomembno je, da teh občutkov in misli ne potiskaš na stran, pač pa jih začneš opazovati s sočutjem do sebe - kot znak, da nekaj potrebuje tvojo pozornost in podporo.
Zdelo bi se mi dobro, da se o tem, kar doživljaš pogovoriš z osebo, ki ji lahko zaupaš - morda s kom od staršev ali kakšnim prijateljem? Če se bodo misli še vedno pojavljale, bi ti svetovala, da se obrneš na šolsko svetovalno službo ali na psihologa, saj ti bo strokovnjak lahko pomagal razumeti, zakaj se ti to dogaja in kako postopoma umiriti misli ter ponovno najti občutek varnosti in sproščenosti v lastnem telesu.
Sicer pa lahko za soočanje s temi mislimi preizkusiš, ali bi ti pomagal kater od teh preprostih korakov:
- Ko začutiš nelagodje, misel zapiši. To ti lahko pomaga ustvariti nekaj razdalje med tabo in tvojimi mislimi.
- Ko se misli pojavijo, poskusi zavestno preusmeriti pozornost v dejavnost, ki te veseli - na primer gibanje ali ustvarjanje.
- Poskusi se sprostiti s kakšno dihalno vajo ali tehniko sproščanja.
Želim ti vse dobro na tvoji poti,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)