Živijo!
sem stara 12 let in starsi so se mi locili pri 11 . sem v 7 razredu in imamo veliko ocen. mene samo zanima kako se naj fukosiram na solo.
no naj zacnem od zacetka
vse se je zacelo lani maja ko je moj oci prevaral mojo mami????to meje zelo prizadelo in se zdaj sm jezna na njega vmes do oktobra sta se kregala in do tega dneva se sevedno. vse je tezko saj mene vpleta noter. sla sem ze j veliko psihologinj in jim povedala use so pa samo rekle naj se ne oziram na vse saj sem premlada.sem pa zelo uzaljena in v sebi prizadeta. neznam in neupam govorit o temu saj me noben ne razume.. sedaj zivim z ocetom ki ga primojih mladil letih ni bilo.. ker je varal mami ko je bila noseca in potem ga ni bilo. nimava dobrega odnosa in dobil je punco. Silvijo neko. Ne maram je! Zelo mi je tezko saj nevrm kaj naj. sola mi gre narobe , najbolsa prijateljica me je zapustila, sem sama. SVET GRE NAROBE. vse bolj razmisljm o samomoru. prosim za pomoc:( in kako se bolj uciti
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, drago dekle.
Stiska, ki jo opisuješ, je velika in v njej ne smeš ostati sama. Pišeš, da si že govorila s psihologi, a nisi dobila ustrezne podpore. Prosim, ne obupaj in poišči še tretjo ali četrto osebo, morda bo to šele peta oseba, ki te bo zares znala slišati in ti bo lahko nudila potrebno podporo. Človeška psiha je narejena tako, da pod vplivom močnih čustev težko usmerjamo pozornost na stvari, ki so, na nek način, manj pomembne.
V tvoji družinski situaciji je pričakovano, da se ti kot otrok v tej družini ne počutiš varno oz. se v tebi sproža odziv, ki se nam zgodi, ko smo ogroženi. V takšnem duševnem stanju pa je težko zbrano delati za šolo. To pomeni, da se boš brez ustreznega reševanja stiske, ki jo čutiš ob vedenju svojih staršev, predvsem očeta, težko osredotočila na druge stvari (šolo, ...).
In sem spet na začetku: razmisli, na koga bi se v svojem okolju še lahko obrnila, ki ti bo prisluhnil in ti pomagal skozi težke čase v vaši družini. Naštejem ti nekaj idej, glede na to, da si nekaj stvari, kot pišeš, že poskusila: osebni zdravnik (ki te lahko napoti k psihologu v zdravstvenem domu), svetovalni delavec na šoli (verjetno jih imate več, če se en ni obnesel, se bo morda drugi ...), razrednik, učitelj, ki ti je všeč, svetovalnica To sem jaz (pogovor s svetovalcem), Tom telefon, odrasla oseba v tvoji okolici (teta, stric, babica, ...), ki ji lahko zaupaš, svetovalec na Centru za socialno delo, ...
Tvoj svet je trenutno res NAROBE. A na srečo je nekaj, na katero se lahko zanesemo na tem svetu, stalno spreminjanje - tudi stanje, ki je trenutno pri vas doma zelo razgreto, tudi mama gotovo preživlja težke čase, se bo sčasoma umirilo. Mama se bo počasi privadila na življenje brez očeta, upam, da si bo, če bo potrebno, tudi ona poiskala pomoč. Ti pa si v družini še vedno otrok in odrasli so tisti, katerih naloga je, da zate poskrbijo. Zato, če tega že nisi naredila, mami povej, kako se počutiš, kako razmišljaš. Upam, da bosta sčasoma tvoja starša uspela ločiti svoj propadli partnerski odnos od vloge starša. A to je njuna naloga. Tvoja pa je, da okrog sebe poiščeš odraslo uho, ki te bo zmoglo razumeti.
Prosim, oglasi se mi še in napiši, kako ti gre.
Pošiljam ti močan objem.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja