Pozdravljeni, sem učenka 9.razreda in ker je še 4 mesce do konca šolskega leta me zanima kako se v teh zadnjih mesecih motivirat za učenje. Rada bi tudi izboljšala svoje ocene, saj si želim, da bi zadnje leto končala z pravdobrim.
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zelo lepo je slišati, da si želiš v teh zadnjih mesecih šolskega leta povečati svojo motivacijo za učenje in izboljšati ocene. Verjamem, da je to lahko izziv, še posebej, ko je konec šole že skoraj na obzorju, a z nekaj truda in pravimi strategijami je to zagotovo mogoče.
Prvi korak k večji motivaciji je postavljanje jasnih in dosegljivih ciljev. Razmisli, katere predmete bi rada izboljšala in si zastavi konkretne cilje, na primer "ker sem pri matematiki med oceno 3 in 4, si želim izboljšati oceno na štirico." Ko imaš jasne cilje, je lažje ostati osredotočena in motivirana.
Nato si ustvari učni načrt. Razdeli si učno snov na manjše dele in si za vsak teden ali dan zastavi, kaj boš učila. Pomembno je, da si vzameš tudi čas za počitek in sprostitev, saj je uravnotežen urnik ključen za ohranjanje energije in motivacije.
Poleg tega poišči načine, kako učenje narediti bolj zanimivo. To lahko vključuje različne metode učenja, kot so vizualni pripomočki, učne igre, ali učenje v skupini s prijatelji. Raznolikost pri učenju lahko pomaga, da ti ne postane dolgčas in ohranjaš visoko raven zanimanja za snov.
Ne pozabi tudi na pozitivno samogovor in nagrado. Pohvali se za vsak uspeh, ne glede na to, kako majhen je. Vsaka dobra ocena, vsak pravilno rešen problem ali prebrano poglavje so koraki v pravo smer. Spomni se, da je napredek proces in da je vsak napor pomemben.
Če se znajdeš v situaciji, ko se ti zdi, da ne napreduješ, kot bi si želela, ne oklevaj poiskati pomoči. Sošolci, učitelji, starši, inštruktorji ali šolski svetovalni delavci so tam, da ti pomagajo in te podprejo na tvoji poti do uspeha.
Zapomni si, da je ključ do uspeha v vztrajnosti pozitivni naravnanosti k učenju. Verjamem, da lahko dosežeš zastavljene cilje in končaš šolsko leto tako, kot si si zastavila.
Držim pesti zate in ti želim veliko uspeha in motivacije v teh zadnjih mesecih šolskega leta!
Živa Pirc, mag. psihologije