Pozdravljeni,
že nekaj časa imam samo težave starši se samo derejo na mene in niti nevem kaj naj naredim, v šoli ima slabe ocene najslabše mi gre matematika neznam se je naučiti, mama mi skos samo "pod nos meče" da se nikoli ne učim čeprav se. Letos res nebi rada zaostala tega razreda. Bi mi kdo lahko prosim pomagal?
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Hvala, ker si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko. Pišeš, da imaš že nekaj časa različne težave. Na eni strani so tu težave v šoli, predvsem pri matematiki, zaradi katerih te skrbi, da boš v razredu zaostala. Na drugi strani pa opisuješ napet odnos s starši, ki se jezijo nate zaradi ocen, čeprav se sama zanje trudiš.
Kar se tiče šole, te želim opomniti, da ima zelo veliko učencev težave pri matematiki in v tem še zdaleč nisi sama. Pomembno je, da si vztrajna in kljub slabšim rezultatom ne obupaš, temveč se potrudiš po svojih najboljših močeh. Lahko si sestaviš urnik učenja in reševanja matematičnih vaj, da boš pri delu res dosledna in ti bo prišlo v navado. Ob tem pa skušaj kar najbolje izkoristiti vso pomoč, ki ti je na voljo. Če ti starši pri matematiki in drugih manj ljubih predmetih ne morejo pomagati, prosi za pomoč kakšno sošolko ali sošolca,  poleg tega pa izkoristi dodatno strokovno pomoč v šoli. Upam, da so te v zvezi s tem ustrezno seznanili že v šoli, če potrebuješ dodaten nasvet, pa mi odgovori na to vprašanje in ti napišem kaj več o tem. Poleg pomoči v šoli lahko dobiš tudi dodatno pomoč pri specialnem pedagogu v zdravstvu. Tudi o tem ti lahko povem kaj več, če želiš. Sicer pa se zavedaj, da smo si ljudje različni in vsak je na kakšnem področju bolj uspešen, na drugem pa manj. Če torej matematika ni tvoje področje, poskusi najti kak drug šolski predmet, ki te zanima in si v njem dobra. Ali pa kakšno drugo področje, ki ni povezano s šolo, pa si na njem uspešna. Ko "opraviš" z matematiko, se poskusi osredotočiti na ta predmet oz. področje in v njem uživati, najti veselje. To je lahko dobra protiutež stresu in nezaupanju vase, ki ti ga morda povzroča matematika. V težkih trenutkih se lahko tudi opomniš, da bo matematika v tvojem življenju nujno prisotna le še nekaj let, nato pa se je boš lahko znebila, če boš tako želela.
Glede odnosa z mamo pa sem iz tvojega sporočila razbrala, da se je poslabšal predvsem zaradi njenega nezadovoljstva s tvojimi ocenami in prepričanja, da se ne učiš dovolj. Svoje je verjetno prispevalo tudi to, da si trenutno v občutljivem obdobju mladostništva in se zato z mamo razumeš slabše, kot si se prej. Ona težje razume tebe, ti pa njo, in to je povsem običajno. Če z mamo težko najdeta skupno besedo, bi bilo smiselno, da najdeta "posrednika" oziroma osebo, ki vama bo pomagala komunicirati bolj umirjeno in spoštljivo. To je lahko kakšna oseba v družini, ki ji zaupaš, morda učitelj_ica, ki te razume, ali pa šolski svetovalni delavec/delavka, ki ima veliko izkušenj z delom z učenci in starši. Lahko pa se oglasita tudi v Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše v Ljubljani  ali Mariboru. To je ustanova, ki nudi pomoč učencem in njihovim staršem pri učnih težavah, pa tudi pri težavah v odnosih in vzgoji. Tudi tam so zaposleni strokovnjaki, ki imajo na tem področju veliko izkušenj in bi vama zagotovo znali kaj uporabnega svetovati.
Upam, da ti je bil moj odgovor vsaj malo v pomoč. Če imaš še kakšno vprašanje, pa sem ti kadarkoli na voljo.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije