Živjo, imam določene probleme sama s sabo in v družini, ker se mi zdi da sem preveč egoistična in to res hočem popraviti ampak nevem kako se lotiti tega. Poleg tega pa imam velikokrat probleme da želim biti popovna in se zato v družbi držim nazaj zato izpadem tiha.
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te prav razumem želiš biti manj egoistična, saj tvoje trenutno vedenje slabo vpliva nate in na odnose v tvoji družini.
Vsaka družina je sistem sestavljen iz posameznih delov, v tem primeru članov družine. Tako kot družina vpliva na posamezne člane tako vsak posamezen član vpliva na družino kot celoto. Vesela sem, da si začela z refleksijo sebe in svojega vedenja ter kako omenjeno vpliva na celotno družino. Ko boš bolje analizirala različne situacije in tvoj odziv nanje boš spoznala, kje je tvoj prostor za napredek. Kaj, kako in v kateri situaciji se lahko vedem drugače kot se, da pripomorem k boljšim odnosom v družini. Vprašaj se, v katerih situacijah lahko ponudim svojo pomoč, kje se lahko manj živčno odzovem, kje lahko koga pohvalim ali se zahvalim za določeno stvar, kaj lahko sama naredim brez tega da mi to kdo naroči, kaj lahko na splošno naredim da se bomo bolje razumeli v družini itd. To so ena izmed vprašanj, ki ti lahko pomagajo pri vzpostavljanju novih vedenj. Priporočam tudi, da sama pri sebi kdaj pomisliš na to za kaj si hvaležna tisti dan, teden ali mesec. Hvaležnost je lepa vrlina, po drugi strani pa zmanjša občutek samoumevnosti. Včasih živimo življenja kot, da so stvari in osebe v našem življenju samoumevne. Pa ni tako. Zato bodimo zanje hvaležni.
Praviš, da želiš biti popolna oziroma se približati temu idealu. Drago dekle, biti popoln je ideal, za katerim se je brezsmiselno poditi. Človek je popoln takšen kot je, s svojimi napakami. In tega se je potrebno zavedati. Če se podis za popolnostjo boš vedno samo garala, vmesno življenje in odnosi pa bodo odšli mimo. In na koncu se tudi sama ne boš bolje počutila, saj boš vedno mislila da si lahko še boljša. In krog je sklenjen. Bolje je, da sprejmeš sebe takšno kot si, pogledaš kako se vedeš, kaj počneš, o čem razmišljaš. Spoznaj sebe, kdo si, kaj ti je všeč, kaj rada počneš in česa ne maras. In kaj lahko narediš sama da bo življenje lepše, da bodo odnosi boljši in močnejši, da boš bolj zadovoljna.Sprejeti svoje pomanjkljivosti, zaradi katerih si edinstvena in delati na tistih zaradi katerih si lahko boljša različica sebe.
Ker smisel življenja je življenje živeti in se ves čas razvijati. Poiskati svoj 'talent', kaj je tisto kar lahko ponudilš svetu, da bo svet še boljši.
Upam, da sem ti odprla nova vprašanja, o katerih boš razmišljala in posledično morda želela narediti spremembo.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije