Zdravo!
Zanima me par stvari.
Zdaj hodim v 7. razred. Močno si želim konja, a ga raje ne kupim, ker se konja, ki se skriva za njim zavedam. Rada bi ga kupila čim prej, a ne prehitro. Zanima me, kdaj bi bil primeren čas za to (računam na srednjo šolo). Za to pa rabim denar, približno 1000€ na leto ali še več. Kje bi ga dobila oz. kakšna manjša dejavnost, služba za študenta bi mi to prinesla?
Zanima me to tudi zato, ker se želim ukvarjati s kmetijstvom v življenju (prodaja izdelkov iz kozjega mleka, morda še jahalni klub...). Ne vem, če bo to dovolj denarja za dva konja in vso ostalo živino. Za 9 koz bi dobila (za zdaj) subvencijo, če bi jih imela 20 ali 30 je to 2 ali 4- kratna subvencija. Za rejo avtohtonih pasem konjev tudi dobiš (kot že rečeno, za zdaj) subvencijo.
Morda se zdi, da mislim samo na denar, a ni tako. Hočem biti čim bolj samooskrbna in to bom izpolnila (vsaj s hrano).
Še eden od poglavitnih problemov pri meni je ljubezen. Zaljubila sem se v svojega vzornika iz sosednje vasi, ki je tudi kmet in je star malo čez 20, torej je odrasel človek. Mislim, da sva v sorodu, samo pika na i moji zgodbi. Glede tega me zanima samo (samo rada bi vedela, ne kujem pa načrtov z njim), če si v sorodu, od katerega kolena imaš lahko otroke s svojo žlahto?
Lep pozdrav in že vnaprej hvala za vse nasvete!
Kozjerejka
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Glede vzreje koz in konj, pogojev za to dejavnost in s tem povezanimi stroški, ti zares ne morem svetovati, saj na tem področju nimam nikakršnega znanja. Lahko ti pa povem, da boš imela možnosti za pridobivanje svojega zaslužka, ko boš dopolnila 15 let starosti in boš lahko delala na primer preko študentskega servisa. Samostojno vzrejo koz in konj boš pa lahko poleg izpolnjevanja drugih pogojev izvajala po svoji polnoletnosti, ko boš pridobila poslovno sposobnost.
Lahko ti pa odgovorim na tvoje drugo vprašanje, od katerega sorodstvenega kolena dalje je dovoljena življenjska zveza med partnerjema, ko lahko imata skupne otroke. Pogosto so prisotna mnenja, češ da so ljubezenske zveze med sorodniki nesprejemljive in prepovedane. To pa velja le za določena ožja sorodstvena razmerja. Vprašanje zveze med sorodniki ureja Družinski zakonik, med drugim tudi zaradi večje možnosti prizadetosti otrok v zvezah v ožjem krvnem sorodstvu.
Družinski zakonik med pogoji za veljavnost zakonske zveze navaja določila glede obstoja in spregleda sorodstvenega razmerja v 27. členu, kjer sta za tvoje vprašanje pomembna prvi in tretji odstavek:
(1) Zakonske zveze ne morejo skleniti med seboj sorodniki v ravni črti, niti sorodniki v stranski črti do vštetega četrtega kolena.
(3) Sodišče lahko zaradi utemeljenih razlogov dovoli sklenitev zakonske zveze med otroki bratov in sester ter med otroki polbratov in polsester.
Vendar so tudi v teh primerih iz prvega odstavka tega člena, ko med sorodniki ni dovoljena sklenitev zakonske zveze, v določenih primerih možne izjeme. Tretji odstavek tega člena določa, da lahko sodišče zaradi utemeljenih razlogov dovoli sklenitev zakonske zveze med otroki bratov in sester ter med otroki polbratov in polsester.
Kot vidiš je možna ljubezenska zveza med bratrancem in sestrično. Zaradi utemeljenih razlogov lahko sodišče dovoli sklenitev zakonske zveze med otroci bratov in sester ter med otroci polbratov in polsester.
Za sklenitev zakonske zveze v naslednjih sorodstvenih kolenih pa tudi posebno dovoljenje ni potrebno, saj ni nobenih zakonskih zadržkov.
Glede na tvojo starost pa naj obe področji, o katerih sprašuješ, še kar nekaj časa ostaneta na nivoju sanjarjenja.
Brane But, univ. dipl. psiholog