Hej, ze dlje se soocam z eno tezavo.
Enostavno ko pridem domov, po soli, imam obcutek da cas gre sam mimo mene in da nic ne naredim. Ne da bi imela samo obcutek da nic ne naredim, dejansko nic ne naredim. Ko pridem domov okrog treh-stirih grem obicajno pocivat (da pridem domov rabim nekje uro in pol - cakanje na bus, dolga voznja, pesacenje v breg 20 minut), ker sem preutrujena za vse drugo. Nekaj tudi jem. Ampak po tem je ura ze pet, pol sest, igram instrument in moram vaditi tudi to veliko, naredim trening po priporocilo zdravnice za sklepe in hrbet, pa je ura ze 8? Jaz pa se ucit? Posebej zdaj na koncu leta imam velike probleme, ker enostavno, ne da ne bi imela casa ampak imam obcutek da ga enostavno ne izkoristim. Potem hocem spat okoli 10, ker se zjutraj ob 5 zacne dan na novo (spet ista zgodba z prihodom v solo). Ob koncu dneva se pocutim zelo utrujeno, a vseeno ne moram zaspati. Ker sem pod stresom (vem da sem in ne, dihalne vaje ne pomagajo), ne morem zvecer zaspati, se umiriti, ohranjati pozornosti (to ohranjam max 20 minut in ne morem vec) potem se pa samo se bolj sekiram. Nevem vec kaj naj. Hkrati pritiskajo name z vseh strani za ocene, instrument, moram na zrak, skrbeti za dom ... Vcasih se pocutim prav nesposobno.
kr
kr_ena_1
ne rabš se počutt nesposobno KER NISI, sam kr velik stvari maš
hja, ta instrument... ga vsaj z veseljem igraš, al je to bl želja starcev
ki
kika
Hejj
imam podobne probleme pridem domov iz sole (14.30) ponavadi se kaj prigriznem nato pa se ucim ko pogledam na uro je ze 18 nato se še raztegnem za špago in je ura pol sedmihko se stuširam je ura že 20 potem grem ponavadi v posteljo in scrolam dokler ne pogledam na uro ob 22 ponavadi ze spim imam obcutek da nimam veliko casa zase.
Ma
Malina
Hej. Kaj pa če bi instrument prišparala za vikend? Lahko si na začetku leta ko dobiste datume za teste, si vpišeš v telefon, koledar, in si narediš da se začneš 14 dni prej učiš in po malo. Če ti anprimer kaj negre(matematika naprimer) naredi vsak dan 15 racunov in še pol ure druga predmeta. Delaj manj časa, več stvari. Med vikendi pa delaj cimveč. Brjamem da ti bo uspelo????. In ko čakaš na bus lahko bereš iz ucbenika ali delaš dn. Lahko tudi na busu bereš. Ko greš v šolo, in ko se vračaš.
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem sporočilu si nam zaupala, da imaš občutek, da ničesar ne uspeš narediti in čas gre mimo tebe. Zdi se ti, da se ne uspeš dovolj učiti, zato si pod stresom. Zvečer si utrujena, a ne moreš zaspati, prav tako pa tudi čez dan imaš težave s pozornostjo.
Najprej bi rada naslovila stvar, za katero si sama izpostavila, da se ti ne samo zdi, ampak je resnica. Praviš, da ne narediš ničesar in gre čas kar mimo. Ko si pa podrobneje opisala svoj dan, je povsem jasno, da si v svojem dnevu že precej produktivna, vendar imaš morda preveč obveznosti. Veliko mladostnikov namreč ima zgolj obveznosti za šolo, ti pa imaš še inštrument. V popoldanskem času je popolnoma normalno, da se moraš nekoliko spočiti, zatem pa vadiš inštrument in telovadiš, kar je zelo pohvalno. Skratka rada bi ti sporočila, da že zdaj delaš veliko in moraš biti ponosna nase.
Kljub temu pa razumem tvojo skrb glede tega, da nimaš dovolj časa in ne namenjaš zadostne količine energije k delu za šolo. Zato bi morda lahko svoj čas organizirala nekoliko bolj učinkovito. Po popoldanskem počitku in pred večerom imaš približno tri ure časa. Ta čas lahko zavestno in vnaprej razdeliš glede na trenutne prioritete in se nato tega načrta držiš. Na primer, telovadbi nameniš pol ure časa, igranju inštrumenta uro in pol, učenju in delanju domačih nalog pa eno uro. Tukaj ti lahko pomagajo tudi časovniki, ki ti onemogočijo, da bi pri posameznem opravilu "zapravila" preveč časa in se gladko premikaš med nalogami. V kolikor boš vsak dan uspela eno uro nameniti učenju, pa še kakšno uro se temu posvetiti med vikendom, boš videla napredek in se lahko nekoliko sprostila. Kot so ti svetovale tvoje vrstnice pa je dobro, da začneš vnaprej načrtovati, kdaj imaš kakšen test in koliko časa prej se moraš začeti učiti. V tistem času boš torej več časa namenila temu predmetu in nekoliko manj ostalim (npr. samo opravljanje domačih nalog). Sprotno delo za vse predmete ti lahko vzame veliko časa in morda ni realistično s tvojim urnikom, a kljub temu se lahko potrudiš, da sproti delaš domače naloge, si pozorna pri pouku in v kolikor opaziš, da ti kakšna snov, ki ste jo tisti dan jemali, ni povsem jasna, nameniš nekaj časa popoldan, da si razjasniš oziroma naslednjič pri pouku vprašaš učitelja.
Navsezadnje bi se rada dotaknila stresa, pomanjkanja pozornosti, utrujenosti in nespečnosti. Vse to lahko izvira iz težav z organizacijo časa in pritiskom, ki si ga nalagaš. Kot si verjetno sama opazila pa ti utrujenost in pomanjkanje pozornosti še dodatno otežuje učenje in opravljanje obveznosti. Zaradi tega se verjetno še bolj stresiraš, kar ti dela še več težav pri uspavanju in neprestanem občutku napestosti. Obstaja veliko različnih tehnik sproščanja, ne samo dihalne vaje, ki jih lahko preizkusiš. Pri tem je pomembno, da vztrajaš, dokler ne najdeš kakšne, ki tebi ustreza. S tabo delim povezavo, kjer najdeš opise različnih tehnik sproščanja skupaj s posnetki. Včasih pa zgolj tehnike sproščanja ne bodo pomagale in bi se bilo dobro s kom pogovoriti. Zanima me, ali si morda že povedala svojim staršem, kako se počutiš in pod kakšnim si pritiskom? Kako so se odzvali? V kolikor nisi, te povabim, da to storiš, Prav tako imaš na šoli na voljo svetovalno delavko, ki ti prav tako lahko pomaga s pogovorom in ti predlaga druge možne rešitve. V kolikor pa boš opazila vedno bolj izrazite težave z občutki tesnobe, lahko poiščeš pomoč v mreži Centrov za duševno zdravje otrok in mladsotnikov (CDZOM).
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko pomagala.
Dora Mališ, mag. psihologinja