dober dan
Sem dijak ponovno 2.letnika v srednji soli. padel sem letnik, ker nisem nic hodil na prakso,ker me je bilo strah da bom kaj narobe naredil (zaradi travm od ocija v preteklosti..). Ko bi moral dati podpisat liste za prakso sem se zopet ustrasil in ponaredil podpis. v soli so to izvedeli in sedaj ne morem na izredni rok za matematiko in padel sm letnik. psihicne probleme in depresijo imam ze nekaj let in vsakic je hujse. pomaga mi moja mati, punca, prijatelji in psiholog. izgubil sem razred kjer imam najbolse prijatlje in je res top razred. ni mi fer da mi ne pustijo iti v 3.letnik (se zavedam da sem zajebal za ponarejen podpis in mi je zelo zal) vendar bi mi lahko dali moznost, ker se meni zdi da nisem psihicno uredu za delati na praksi in bi mogel imeti opraviceno ali pa usaj opravicene nekaj ur. to da morem zopet v 2.letnik me je zelo prizadelo in nevem kako bom naprej res. samo zelim si se eno sanso da jim prinesem ORIGINALNO vse podpisano za prakso in da pisem matematiko. ceprav vem da najbez nic ne bo uz tega. ali imate vi kaksen predlog kaj lahko storim? -
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Žal mi je, da se je izteklo tako neugodno zate. Ker praviš, da hodiš na obravnave k psihologu, bi bilo najbolje, da se obrneš nanj in vprašaš, če je kakšna možnost, da dobiš potrdilo ali opravičilo oziroma kakšno priporočilo o pogojnem vpisu v 3. letnik, glede na to, da vse to, kar opisuješ, izhaja iz psihičnega neravnovesja. Morda bi lahko zaprosil tudi za obravnavo pri pedopsihiatru ter s tem odločbo o usmerjanju zaradi čustvenih težav oziroma stisk, v sklopu česar bi morda dobil kakšno prilagoditev glede izvajanja prakse – tudi o tem se pozanimaj pri svojemu psihologu ali pa v šolski svetovalni službi.
Vsekakor se zdi problem globlji in prav je, da glede tega poiščeš ustrezno pomoč. Izvajanje praktičnega pouka v sklopu srednješolskega izobraževanja je osnova, ki te postopoma privaja na službo oziroma delovno obveznost, tako da če so že zdaj težave, vzemi to kot priložnost, da veš, na čem moraš delati. Vsak se kdaj zmoti in naredi kaj narobe, vsi smo le ljudje. Če bi bili vsi popolni, potem ne bi imeli več priložnosti za izboljšave in se ne bi razvijali ne kot posamezniki, kakor tudi kot človeštvo. Verjamem, da imaš travme, te lahko pustijo na nas izjemno močan in globok pečat, a tudi tole poskusi pogledati kot izziv, ki bo tebi pokazal, kje se še lahko izboljšaš. Potem pa kar pogumno pri učenju in preizkušanju novega, samo tako se učimo, se izboljšujemo, razvijamo svojo osebnost in rastemo.
Če ti ne bo uspelo urediti potrdila psihologa, za odločbo o usmerjanju pa se tudi čaka približno 6 mesecev, vseeno prosi, če bi ti ugodili pogojni vpis v 3. letnik. V nasprotnem primeru pa tudi to, da ponavljaš letnik in imaš nove sošolce, ni tako strašno. Poskusi tudi to vzeti kot neko priložnost, da stopiš iz cone udobja, da spoznaš nove prijatelje.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje ali stisko, pa kar napiši.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike