Dober dan!
Sem 15letno dekler kmalu 16 in bi rada odšla na koncert ki ga pripravlja eden izmed mojih najljubsih ansamblov. Že tako ali tako so moji starši bol zakomplicirani vsaj mama, da marsikam ne smem. Jutri je koncert in bi rada odšla z sošolko ki jo mama še ne pozna vendar nevem kako jo naj vprašam saj se bojim da bo odgovor zopet ne tako kot je bil za silvestrovo in sem morala biti sama doma. Drugače nisem v slabi družbi, prsv nasprotno sem v kar dobri družbi in tudi v šoli mi gre kar dobro pa vendarle to pri meni ne pomaga saj ima mama kolegico kjer se je njen sin pri 20-tih letih močno napil. Jaz tam seveda nebi pila oz. Če bi se nebi napila vendar mamo še vseeno skrbi in bi vas prosila za pomoč kaj naj naredim oz. Kako naj vprašam
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala za zastavljeno vprašanje.
Verjamem, da je težko pristopiti k mami in začeti pogovor, ko že vnaprej nekako slutiš, da bo odgovor ne oz. so tvoje izkušnje takšne, da ti mama veliko stvari ne dovoli. Vseeno bi na tvojem mestu vztrajala in poskušala dobiti dovoljenje, po drugi strani pa bi imela z mamo tudi na splošno malo daljši pogovor o tem, zakaj te ne pusti na koncerte in podobne stvari.
Za jutri pa bi jaz poskusila nekako v tem stilu, da si zelo želiš na koncert, kjer bo tudi tvoja najljubša skupina. Predlagala bi, da pride tvoja sošolka prej k tebi na obisk, da jo mama spozna, saj mame lažje pustijo svoje 15-letnike na kakršnakoli dogajanja, če vedo s kom so. Povej ji, da razumeš, da jo skrbi zate (o tem se bi mogoče lahko malo bolj pogovorili, ker sem prepričana, da ti mama ne dovoli iti, ker jo skrbi zate in ne ker ti ne bi privoščila, da se imaš fajn). Tu bi lahko sklenili tudi nek kompromis, kjer bi ona recimo prišla po tebe, ali pa bi ti šla samo za nekaj ur, tako da bi počasi gradili zaupanje in bi mama videla, da je vse ok, če greš ven. Spoznala  bi, da ti lahko zaupa glede družbe in vedenja, da se držiš ure in podobno. Lahko se tudi dogovorita, da se med koncertom slišita, karkoli, kar bi njej olajšalo skrbi, pa četudi se tebi morda to zdi odveč in otročje. Najbolj pomembno je namreč to, da mama dobi izkušnjo, da je ok, da te pusti iti, da boš prišla živa in zdrava nazaj in da se držiš vajinih dogovorov. V pogovor bi morda vključila tudi očeta, če misliš, da bi ti lahko pri tem pomagal, da se vsi skupaj pogovorite in določite 'pravila igre', ko greš ven. Mogoče bi celo bil na 'tvoji strani' in bi ti pomagal mamo prepričati v to, da te pusti iti.
Glede sina njene prijateljice: tudi o tem bi se na tvojem mestu pogovorila in ji povedala, da ne piješ in da obljubiš, da ne boš (če si res ne želiš). Pomiri jo, da ti je največ do družbe in dobre glasbe in da nisi nameravala piti in da raje ne piješ, kot pa ostaneš doma.
Verjamem, da te precej skrbi, kako bo mama reagirala glede jutri, ti pa svetujem, da vseeno poskusiš in se z njo pogovoriš. Četudi ne boš dobila odgovora, ki si ga želiš, poskusi v prihodnje spet, še prej pa s pogovorom glede tega, zakaj jo tako skrbi te pustiti ven. V prihodnje bi jaz ta pogovor tudi začela kak teden prej, pa predstavila bi ji prijatelje s katerimi grem ven. Mama namreč rabi zaupat in se sprostit glede tega, da te pusti ven, in to boš najlažje dosegla na način, da se pogovoriš in da jo poskusiš razumeti. Tako boš kmalu dosegla, da bo tudi ona tebe bolj razumela, saj bo uvidela, da nimaš nič slabega za bregom, ampak da bi se samo rada imela fajn na koncertu s skupino, ki ti je ful všeč.
Mama bo mogoče na začetku rabila več časa, da se neha obremenjevati z dejstvom, da njena hčerka ni več mala deklica, vseeno pa vedi, da nekateri starši rabijo malce več časa, da se s tem sprijaznijo. Te pa vseeno popolnoma razumem, da bi rada šla in uživala, vseeno pa poskusi najti pot okrog mamine skrbi. Na koncu bo vse ok, boš videla :)
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije