Pozdravljeni!
Zanima me, če je res, da je naš partner enak našemu staršu nasprotnega spola? Mama ves čas govori, da je tvoje razmerje enako tistemu, ki so ga imeli tvoji starši. Kako bi se temu lahko izognila, ker moja starša nista v idealnem zakonu pa tudi moj oče ni nekdo, s katerim bi se želela poročiti?
Lep dan.
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena! :)
hvala, da si delila svoje misli in skrbi glede ponavljanja vzorcev v razmerjih. To, kar te zanima, je zelo zanimivo vprašanje, ki ga ima veliko ljudi.
Res je, da lahko iz otroštva in odnosa med starši povzamemo nekatere vzorce – dobre in slabe. To pa ne pomeni, da si obsojena ponavljati enake napake ali da bo tvoj partner nujno podoben očetu. Ljudje imamo sposobnost rasti, učenja in spreminjanja.
Če pri svojih starših vidiš stvari, ki ti niso všeč, je to lahko že prvi korak k temu, da jih v svojih odnosih ne ponoviš. Pomaga ti lahko tudi razmislek o tem, česa si v zvezi želiš in česa ne. Če se kdaj ujameš v vzorec, ki ti ni všeč, se lahko ustaviš in ga spremeniš. Pri tem lahko zelo pomaga pogovor s prijatelji, bližnjimi ali strokovno svetovanje, npr. brezplačno psihološko svetovanje Posvet.
Pomembno je, da veš, da imaš TI moč oblikovati svoje odnose tako, da bodo zdravi, spoštljivi in taki, kot si jih želiš.
Upam, da sem odgovorila na tvoje vprašanje. Želim ti vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije
• pu
puncaaa
Res iskrena hvala za vaš odgovor!