Pozdravljeni,
Spet smo prišli na poletje, eden izmed najboljših letnih časov, a kaj potem, ko nimam nič za početi med počitnicami? Čakam na dopust ob morju, a kaj naj počnem vmes? Oziroma tudi kaj naj počnem na dopustu? Vse kar naredim, je, da se vržem nazaj na socialna omrežja in brezglavo brskam skozi objave, morda že podzavestno. Nimam nobene ideje, kaj bi lahko počela, ko se nečesa lotim, pa traja tako dolgo, da se sploh spravim in potem še dlje da nekaj naredim do konca ne vem, ali je to zaradi dopamina, ker je na zaslonu vse tako hitro, zdaj pa delam vse tako počasi.
Ob tem opažam, kako se drugi "znanci" zabavajo, hodijo na potovanja, jaz pa tukaj ležim kot kup nesreče. S svojo družino se ne počutim enako prijetno, kot bi se morda s prijatelji, če bi jih imela, a z nobenim nisem tako blizu, da bi se lahko sproščeno družila. Opazim, da je vse precej nerodno, ker nimam pojma, o čem naj se pogovarjam. Moji bližnji me vse bolj sprašujejo, kaj se z mano dogaja. Zakaj tako slabo gledam na stvari in nisem vesela, še sama ne vem več. Ne vem, kaj naj naredim. Prosim, pomagajte mi.
Hvala vam za vašo pomoč.
-summertimesadness
• Pr
Prijateljica
Živjo!
Imam nekaj idej kar bi lahko počela.
-risanje
-kvačkanje, štrikanje, šivanje (lahko te nauči babi, če zna)
-ne vem kako se reče, jaz sem v Tediju kupila neko sliko, ki je lepljiva in potem imaš majhne bleščice-kristalčke in jih lepiš gor.
-branje knjig
-pisanje dnevnika
-bullet journal
-lahko si urediš sobo
-kuhanje, pečenje
-telovadba
-petje, plesanje
Lepo se imej!
• Uredništvo
Martina Bošnjaković

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
tvoja občutja glede poletnih počitnic so povsem razumljiva. Med šolskim letom je tvoj dan verjetno zelo strukturiran, med poletjem pa se naenkrat znajdemo prepuščeni sami sebi.
Svetujem ti, da poleti poskusiš najti čas za kakšen hobi, ki si ga že dolgo želiš, a nikoli nisi našla časa zanj. Lahko je karkoli, od športnih dejavnosti, kolesarjenja, sprehodov v naravi, do učenja novega jezika, branja knjige, ki že dolgo čaka na polici, kuhanja novih jedi, igranja šaha ali pa potovanja. Če želiš, si lahko poiščeš tudi kakšno poletno delo, ki bi ti zapolnilo urnik in ti hkrati ponudilo priložnost za spoznavanje novih ljudi ter učenje novih veščin. Najpomembneje je, da poiščeš neko dejavnost, ki ti je všeč in v njej uživaš. Če se ne moreš domisliti, kaj bi počela, pomisli, kaj si rada počela v otroštvu, mogoče ti bo to v pomoč.
Če se težko spraviš k neki aktivnosti, ti predlagam, da se nanjo vnaprej pripraviš. Na primer, če želiš začeti dan s športno aktivnostjo, si že zvečer pripravi športna oblačila in čevlje. Če želiš več brati, zvečer odmakni telefon, da ti ne bo na dosegu roke, ali še bolje, postavi ga nekam izven sobe, na nočno omarico pa si postavi knjigo, ki jo želiš prebrati.
Omenila si tudi brskanje po socialnih omrežjih. Rada bi te opomnila, da na socialnih omrežjih ljudje običajno objavljajo slike, ki jih prikazujejo v najboljši luči, medtem ko drugih, manj imenitnih trenutkov, ne delijo. To lahko ustvari občutek, da si na slabšem kot drugi, kar pa ni nujno res. Svetujem ti, da poskusiš omejiti čas, ki ga nameniš socialnim omrežjem, recimo na eno uro na dan, in nato postopoma zmanjšuješ ta čas. Pretirana uporaba socialnih omrežij lahko namreč negativno vpliva na tvojo samopodobo in pozornost. Pri omejevanju časa, ki ga preživiš na socialnih omrežjih vztrajaj, četudi ti kdaj spodleti. Ne pozabi, da so objave običajno oblikovane tako, da pritegnejo našo pozornost in nas spodbujajo k nenehnemu ogledovanju novih vsebin.
Glede druženja s prijatelji ti predlagam, da se ne obremenjuješ s temo pogovora. Pogovarjate se lahko o stvareh, ki so ti osebno pomembne, te razveselijo ali vznemirijo, ali o tem, kar čutiš v tistem trenutku. V komunikaciji z drugimi poskusi biti čim bolj iskrena in pristna, tudi če se ne strinjajo z vsem, kar rečeš, ali imajo drugačen pogled na situacijo. Lahko tudi sama povabiš nekoga na kavo, sprehod ali movie-night, če se že bolje poznate.
Iskreno upam, da boš našla nekaj, kar te veseli in v čem uživaš. Želim ti prečudovito poletje!
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)
• Ne
Nekdo1234
Če si dovolj stara, si lahko poiščeš delo preko študentskega servisa.